Search
Close this search box.

איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם (מעודכן ל-2024)

זמן קריאה: 2 דקות

בעקבות ההתפתחות הבלתי נפסקת של הרשתות החברתיות, הבנת אופן פעולת הפלטפורמות חשובה על מנת להצליח לטווח הארוך. פלטפורמה אחת שמתפתחת בקצב מסחרר ומשפיעה על האופן שבו אנו עוסקים בתוכן היא אינסטגרם, ובלב הפלטפורמה הזו עומד אלגוריתם של אינסטגרם – מערכת כללים מורכבת שקובעת איזה תוכן אנחנו רואים ומתי אנחנו רואים אותו. אבל איך עובד אלגוריתם?

הבנת האלגוריתם של אינסטגרם

האלגוריתם של אינסטגרם הוא כלי למידת מכונה הממיין פוסטים בפיד של משתמש על סמך גורמים שונים. מטרתו היא לספק למשתמשים חוויה מותאמת אישית, תוך הצגת תוכן שהוא מאמין שהמשתמש ימצא המעניין ביותר.

גורמים שמשפיעים על האלגוריתם

ישנם מספר גורמים מרכזיים המשפיעים על אופן פעולת האלגוריתם של אינסטגרם. חשוב להבין את הגורמים האלו כדי להתאים ביעילות את אסטרטגיית התוכן שלכם:

  • זיהוי האופי שלכם – האלגוריתם של אינסטגרם מנבא איזה תוכן הכי יעניין אתכם, בהתבסס על האינטראקציות שלכם בעבר. אם אהבתם או הגבתם בעבר לפוסטים דומים, סביר יותר שהאלגוריתם יראה לכם את סוג התוכן הזה.

 

  • עדכניות – האלגוריתם מעדיף פוסטים אחרונים על פני ישנים יותר. המשמעות היא שפרסום קבוע של תוכן חדש יכול לעזור לשפר את החשיפה שלכם באינסטגרם.

 

  • אינטראקציה – האלגוריתם של אינסטגרם מתייחס גם לאינטראקציה שלכם עם האדם שמפרסם. אם אתה מתקשר לעתים קרובות עם משתמש מסוים, יש סיכוי גבוה יותר שהתוכן שלו יופיע גבוה יותר בפיד שלכם.
האלגוריתם של אינסטגרם

איך עובד האלגוריתם של אינסטגרם בחלקים שונים של האפליקציה

האלגוריתם משפיע לא רק על הפיד הראשי. הוא משפיע גם על חלקים אחרים באפליקציית אינסטגרם.

  • סיפוריז באינסטגרם (Stories) – האלגוריתם של אינסטגרם מארגן את הסטוריז בצורה דומה לעדכון הראשי, תוך עדיפות לתוכן מחשבונות שאתם מתקשרים איתם הכי הרבה.

 

  • אקפלור (Explore) – אלגוריתם האינסטגרם אוצר את עמוד ה-Explore על סמך הלייקים ותחומי העניין שלך בעבר. ככל שאתה משתמש יותר באינסטגרם, כך האלגוריתם משתפר בהצעת תוכן שאתה עשוי ליהנות ממנו.

 

  • IGTV ו-Reels – עבור IGTV ו-Reels, האלגוריתם של אינסטגרם ממליץ על סרטונים מחשבונות שאתם עוקב אחריהם ואחרים שאתם עשויים לאהוב על סמך הרגלי הגלישה שלכם.

 

אז לסיכום, הבנה כיצד עובד האלגוריתם של אינסטגרם יכולה לשפר משמעותית את אסטרטגיית השיווק שלכם.

על ידי יצירת תוכן המתאים להעדפות האלגוריתם, אתם יכול להגדילים את טווח ההגעה, המעורבות והנוכחות הכוללת שלכם בפלטפורמה. זכרו שאלגוריתם מתפתח באופן שוטף וגם ימשיך להתפתח, כך שאם תישארו מעודכנים לאורך כל התהליך שלכם זה יהיה המפתח להצלחה.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook