Search
Close this search box.

איך בודקים כניסות לאתר – מדריך מקיף לבדיקת כניסות לאתר

זמן קריאה: 3 דקות

אם יש לכם אתר אינטרנט שאתם מציגים באמצעותו מידע או שירות מסוים, טבעי שיהיה לכם את הרצון לדעת שהאתר שלכם "עובד" ומשרת לכם הצרכים. אז אם אתם בלוגרים, בעלי חנות אינטרנטית או ממתעסקים בשיווק דיגיטלי מסוג כזה או אחר, בדיקת כניסות לאתר היא חיונית לצורך מעקב האם הכל עובד כשורה.

עולם הדיגיטל עוסק כולו במספרים, ואחת הסטטיסטיקות החיוניות ביותר היא כמה כניסות האתר שלכם מקבל.

במאמר הבא נתעמק בתהליך של בדיקת הכניסות לאתר, הבנת מדדי תנועה שונים ושימוש בכלים שונים לצורך העבודה.

בדיקת כניסות לאתר

תוכן עניינים

מה המשמעות של 'כניסה' לאתר באינטרנט?

לפני שנדבר על איך לבדוק כמה כניסות יש לאתר, בואו נבהיר קצת את התהליך. 'כניסה' לאתר היא בקשה המועברת לשרת אינטרנט עבור קובץ. זה יכול להיות תמונה, דף אינטרנט או כל פריט אחר שדף אינטרנט עשוי לטעון. עם זאת, ראוי לציין שכניסות הן אינן 'ביקורים'. ביקור בודד באתר שלכם עשוי ליצור מספר התאמות.

למה כדאי לבדוק כניסות לאתר?

מעקב אחרי כמות הכניסות לאתר שלכם יעזור לכם להבין נתונים חשובים שיוכלו לעזור לכם לשפר ולהגביר את כמות הכניסות לאתר. בין הפעולות שתוכלו ליישם:

  • מדידת ביצועים – לדעת כמה כניסות אתם מקבלים עוזר להעריך את האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק שלכם.
  • הבנת התנהגות הגולשים – מעקב אחר התאמות לדפים או אלמנטים ספציפיים יכול לתת לכם רמז למה שהקהל שלכם מוצא מעניין.
  • ביצוע אופטימיזציה לקידום אתרים – ככל שהאתר שלכם מקבל יותר כניסות, כך הוא נראה בעל ערך רב יותר למנועי החיפוש.
  • הבנה תקציבית – כניסות גבוהות יכולות להוות מדד להצדקת הוצאות פרסום או השקעה אחרת באתר.

איך בודקים כניסות לאתר

ישנן מספר שיטות לבדוק טראפיק באתר שלכם:

  • גוגל אנליטיקס – הכלי הפופולרי והמקיף ביותר לכך הוא גוגל אנליטיקס. לאחר הגדרת חשבון והוספת האתר שלכם, תוכל לעקוב אחר מדדים מרובים, כולל מספר ההתאמות.
  • יומני שרת – אם יש לך גישה ליומני השרת של האתר שלכם, תוכל לראות ישירות את מספר הבקשות (או ההתאמות) שהאתר שלכם מקבל.
  • כלים של צד שלישי – מספר כלים אחרים של צד שלישי מציעים שירותים דומים לגוגל אנליטיקס, כגון Statcounter, Adobe Analytics ואחרות.

הקשר בין כניסות ומדדי תנועה אחרים

  • צפיות בדף – בניגוד להיטים, צפיות בדף סופרות את מספר הפעמים שדף שלם נטען.
  • מבקרים ייחודיים – מדד זה אומר לך כמה משתמשים בודדים ניגשו לאתר שלך.
  • שיעור יציאה מדף כניסה – מציין את אחוז המבקרים שעוזבים את האתר לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד.

כלים מובילים לבדיקת כניסות לאתר

Google Analytics – תקן הזהב, עמוס בתכונות.

Statcounter – מציע ממשק יעיל יותר וידידותי למשתמש.

Adobe Analytics – אידיאלי עבור ארגונים גדולים יותר עם צרכים מורכבים יותר.

AWStats – מנתח יומנים שהוא קצת מיושן אבל עדיין אמין.

בדיקת טראפיק באתר ב- Google Analytics

הכלי הנפוץ ביותר לבדיקת טראפיק באתר הוא גוגל אנליטיקס, מהסיבה שברגע שמטמיעים את קוד המעקב באתר, הנתונים נשאבים בצורה ישירה מדויקת למערכת וניתן לראות שם את כל הנתונים בצורה אמינה ונוחה. לאחת הטמעת הקוד באתר, ברגע שתכנסו לדאשבורד של הממש, תוכלו לראות כמות משתמשים בתאריכים שהגדרת (לדוגמה כמה טראפיק באתר היה בחודש האחרון) וגם לראות את הנתונים "בזמן אמת" – כמה משתמשים היו באתר בחצי שעה האחרונה / ברגע זה.

שימו לב – כמו המשתמשים שמוצגת בדאשבורד היא של משתמשים מכל סוגי מקורות התנועה. במידה ותרצו לבצע בדיקת טראפיק באתר מכל מי שהגיע בצורה אורגנית כדי לקבל מדדי SEO, תצטרכו לבדוק זאת ידנית בתוך הדוחות. מעוניינים בייעוץ או עזרה בנושא? צרו איתנו קשר עוד היום והנציגים של ארבל דיגיטל ישמחו לעמוד לשרותכם.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook