Search
Close this search box.

גוגל לעסק שלי – גוגל מיי ביזנס (Google My Business)

זמן קריאה: 6 דקות

אם אתם מנהלים עסק מקומי, אתם כנראה מודעים לחשיבות שתהיה אפשרות למצוא אותו באינטרנט. אמנם ישנן דרכים רבות לשפר את הנוכחות שלכם ברשת ובנועי החיפוש, אבל יש כלי אחד בולט, מוכר וידידותי לכל משתמש והוא כרטיס "גוגל לעסק שלי" – Google My Business.

במאמר הבא נסביר מה זה כרטיס גוגל לעסק שלי, איך ליצור כרטיס משלכם, מדוע הוא חיוני לכל עסק,  ועוד, איך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי, ועוד.

מה זה גוגל מיי ביזנס?

כרטיס גוגל לעסק שלי (או בקיצור GMBGoogle My Business) הוא כלי חינמי המאפשר לעסקים לנהל את הנוכחות המקוונת שלהם ברחבי גוגל, כולל מנוע החיפוש וגוגל מפות. עם גוגל מיי ביזנס, תוכלו ליצור פרופיל עסקי הכולל את שם העסק שלכם, כתובת, מספר טלפון, אתר אינטרנט, שעות פעילות, תמונות ועוד מידע רלוונטי אחר.

כאשר מישהו מחפש את העסק שלכם או מילות מפתח קשורות, כרטיס העסק שלכם בגוגל יופיע בתוצאות החיפוש, יחד עם עסקים מקומיים אחרים. משתמשים יכולים גם להשאיר ביקורות ודירוגים בפרופיל העסק שלכם, מה שיכול להשפיע על דירוג מנועי החיפוש והמוניטין המקוון שלכם.

מה זה כרטיס עסק בגוגל מיי ביזנס google my business

תוכן עניינים

איזה מידע ניתן לקבל על עסק מכרטיס הגוגל מיי ביזנס שלו?

כרטיס גוגל לעסק יכול לספק מידע רב על עסק, כולל:

  • שם העסק והלוגו שלו
  • כתובת העסק בגוגל מפות
  • מספר הטלפון של העסק
  • אתר אינטרנט (אם יש)
  • ביקורות ודירוג לקוחות של העסק.
  • שעות פעילות – שעות הפתיחה והסגירה של העסק בכל יום בשבוע
  • תמונות וסרטונים של העסק, שיכולים לתת לכם מושג איך העסק נראה ואיזה סוג של מוצרים או שירותים הוא מציע.
  • שירותים – של השירותים שהעסק מציע.
  • שאלות ותשובות – שאלות ותשובות נפוצות על העסק.
  • פוסטים – פוסטים מהעסק היכולים לכלול עדכונים, מבצעים ומידע אחר.

שלבים לפתיחת כרטיס עסק בגוגל

פתיחת כרטיס עסק בגוגל היא פעולה די פשוטה. כדי לפתוח את כרטיס גוגל מיי ביזנס, עקבו אחרי השלבים הבאים:

הכנסו לאתר גוגל לעסק שלי דרך הכתובת – https://www.google.co.il/business

היכנס לחשבון גוגל שלכם, לאחר מכן, תראו בקרה עם כל מיקומי העסק שלכם ברשימה. לחצו על המיקום שעבורו ברצונכם להציג את כרטיס העסק שלכם.

תהליך זה יעביר אתכם לכרטיסייה "מידע" עבור המיקום שלכם. שם תוכלו לצפות ולערוך את כל המידע המופיע בכרטיס העסק שלכם, כולל שם העסק, כתובת, מספר טלפון, שעות פעילות, כתובת אתר ועוד.

כדי להציג את כרטיס הגוגל מיי ביזנס כפי שהוא נראה לגולשים אחרים, לחצו על הלחצן "הצג בחיפוש" בפינה השמאלית העליונה של המסך. פעולה זו תפתח כרטיסייה חדשה בדפדפן האינטרנט שלכם בה תוכלו לראות כיצד המידע העסקי שלכם מופיע בתוצאות החיפוש.

על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכלו להציג ולנהל בקלות את כרטיס העסק שלכם כדי להבטיח שהמידע העסקי שלכם מדויק ומעודכן עבור לקוחות פוטנציאליים שמחפשים את העסק שלך באינטרנט.

גוגל לעסק שלי - ביקורות

ביקורות גוגל הן אחד הכלים המשמעותיים ביותר בכרטיס עסק. הן מספקות תובנות, המלצות וחוויות ממקור ראשון לגבי מוצר, שירות או מקום. הביקורות של גוגל משמשות כעדות ציבורית – כשגולשים מחפשים מוצר או שירות, קריאת חוויות וביקורות ממקור ראשון יכולה להשפיע מאוד על ההחלטות שלהם. ביקורות בונות אמון, ולכן חשוב גם לבעלי עסקים וגם לגולשים לתת חשיבות לעניין הביקורות.

לדוגמה, אם תרצו לסגור חופשה או מקום למסעדה, כנראה שבשלב מסויים של החיפוש תגיעו לחלק בו אנשים שחוו את מה שאתם מחפשים נותנים את הדירוג שלכם וכותבים איך עברה עליהם החוויה. אם בתור גולשים שמחפשים מסעדה, תגיעו לכרטיס עסק של מסעדה שיש בו תגובות כמו "שירות גרוע", "אוכל לא טרי" או תגובה שלילית כזו או אחרת, רוב הסיכויים שתמנעו מלהגיע למסעדה הזו.

כתיבת ביקורת על עסק - איך כותבים ביקורת בגוגל

אם הייתה לכם חוויה ראויה לציון, חיובית או שלילית, ואתם מעוניינים לדעת איך לכתוב ביקורת בגוגל כדי לשתף את המחשבות שלכם עם שאר הגולשים, פעלו אחר ההוראות הבאות:

  • חפשו את העסק או המקום בגוגל
  • לאחר מכן בצד ימין, תראו את פרופיל העסק. לחצו על "כתוב ביקורת"
  • דרגו את החוויה שלכם על ידי בחירת כמות כוכבים מ 1-5
  • הוסיפו פרטים רלוונטיים בתגובות (ניתן להוסיף גם תמונות)
  • לחצו על "פרסם תגובה"

זכרו –  אם עברתם חוויה כזו או אחרת שכדאי שגולשים אחרים ידעו,כתיבת ביקורת על עסק יכולה לשנות להם את החוייה מקצה לקצה.

טיפים לניהול ביקורות בגוגל מיי ביזנס

  • השיבו מיד לביקורות – בין אם הביקורת חיובית או שלילית, תגובה מיידית מראה שאכפת לכם מהלקוחות שלכם ומעריכים את המשוב שלהם. הקפידו להודות ללקוחות על ביקורות חיוביות ולהתייחס לכל חששות שהועלו בביקורות שליליות.
  • עודדו לקוחות להשאיר ביקורות – אל תפחדו לבקש מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורת בדף שלכם בגוגל לעסק שלי. אתם יכול לעשות זאת באמצעות דואר אלקטרוני, מדיה חברתית או אינטראקציות אישיות.
  • עקבו אחר הביקורות שלכם באופן קבוע – הגדירו הודעות עם התראה שמודיעה לכם כשמפרסמת ביקורת חדשה. זה מאפשר לכם להגיב במהירות ולטפל בכל בעיה לפני שהן מסלימות.
  • היו אותנטיים – כאשר מגיבים לביקורות, היו אמיתיים וכנים. הימנעו משימוש בתגובות משומרות או בשפה כללית, מכיוון שהדבר עלול להיראות כלא כנה או לא הגיוני.
  • השתמשו בביקורות כדי לשפר את העסק שלכם – קחו את המשוב שסופק בביקורות ברצינות והשתמשו בו כדי לבצע שיפורים בעסק שלכם. זה מראה ללקוחות שאתם מחויבים לספק את החוויה הטובה ביותר האפשרית.

איך למחוק ביקורת שכתבתי בגוגל

האם ניתן למחוק ביקורת בגוגל? בהחלט! הדעות והחוויות שלכם יכולות להשתנות עם הזמן. אם אי פעם תצטרכו לתקן או למחוק את הביקורת שלכן, גוגל מספקת דרך קלה לעשות זאת:

    • עברו אל גוגל מפות ולחצו על התפריט
    • עברו אל "התרומות שלך" ולאחר מכן אל "ביקורות"
    • תמצאו את הביקורת שאתם רוצים למחוק.
    • לחצו על שלוש הנקודות האנכיות (אפשרויות) לצד הסקירה.
    • בחרו "מחק ביקורת".

מחיקת ביקורת בגוגל בתור בעל העסק (בעל הכרטיס)

מחיקת ביקורת בגוגל שמישהו אחר כתב בכרטיס שלכם, היא אפשרית אבל בדרך קצת שונה:

אם כתבו לכם ביקורת שקרית / מכפישה ומבזה את העסק, תוכלו לפנות לגוגל דרך התמיכה ולדווח על ביקורת כביקורת ספאם או כוזבת. במקרים כאלה לרוב גוגל יתייחסו לתלונה שלכם וימחקו את התגובה. אם הביקורת היא לצורך העניין של לקוח לא מרוצה, ניתן בתור בעל העסק להתנצל בפני הלקוח שחווה את הסיטואציה, ואף לבקש ממני באופן פרטני למחוק את הביקורת.

איך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי

אם אתם רוצים לדעת איך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי, עקבו אחרי ההוראות הבאות:

  • אמתו את העסק שלכם בגוגל לעסק שלי – הצעד הראשון לקידום האתר שלכם ב-GMB הוא לאמת את העסק שלכם וליצור פרופיל. זה כרוך באימות המידע העסקי שלכם כגון שם, כתובת, מספר הטלפון והאתר שלכם.
  • בצעו אופטימיזציה לפרופיל העסק שלכם – לאחר שתבעתם בעלות על העסק שלכם, בצעו אופטימיזציה לפרופיל שלכם על ידי הוספת תמונות, תיאור וקטגוריות רלוונטיות. כמו כן, ודאו שהמידע העסקי שלכם מדויק ומעודכן.
  • הוסיפו את האתר שלכם לפרופיל גוגל מיי ביזנס – התשובה הכי טובה לאיך לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי" – הוספת כתובת האתר שלכם לפרופיל GMB שלכם, זה יקל על אנשים למצוא את האתר שלכם כשהם מחפשים את העסק שלכם בגוגל.
  • עודדו ביקורות של לקוחות – ביקורות של לקוחות חשובות לעסקים ויכולות גם לעזור לקדם את האתר שלכם ב- GMB. תעודדו את הלקוחות שלכם להשאיר ביקורות בפרופיל שלכם על ידי מתן שירות לקוחות מעולה ובקשת משוב.

 

  • תעלו פוסטים לפרופיל העסק שלכם – גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם לשתף תוכן על העסק שלכם, כגון חדשות, מבצעים או אירועים. זוהי דרך מצוינת לקדם את האתר שלכם ולהביא אליו תנועה.

 

  • עקבו אחרי התובנות שלכם בפרופיל העסק: GMB מספק תובנות לגבי האופן שבו אנשים מוצאים את העסק שלכם, כיצד הם מתקשרים עם הפרופיל שלכם ועוד. השתמשו במידע זה כדי להתאים את האסטרטגיה שלכם ולבצע אופטימיזציה של כרטיס העסק שלכם לקבלת תוצאות טובות יותר.

פוסטים בגוגל מיי ביזנס ותפקידם

פוסטים של גוגל לעסק שלי הם פיצ'ר של פלטפורמת GMB המאפשרת לעסקים ליצור ולפרסם תוכן ישירות לפרופיל שלהם. פוסטים אלו יכולים לכלול טקסט, תמונות, סרטונים ואפילו קריאות לפעולה. הנה כמה דרכים שבהן עסקים יכולים להשתמש בפוסטים בכרטיס העסק כדי לשפר את הנוכחות שלהם ברשת:

  • קידומים ומבצעים מיוחדים – ניתן להשתמש בפוסטים של GMB כדי לקדם הצעות או הנחות לזמן מוגבל, ולעודד לקוחות לבקר בעסק או באתר שלכם.
  • השקות מוצר או שירות חדש – השתמש ב-GMB Posts כדי להכריז על מוצרים או שירותים חדשים, לשתף תמונות או סרטונים ולספק קישורים למידע נוסף.
  • אירועים – קידום אירועים או מכירות עתידיות עם בפוסטים בכרטיס העסק, כולל פרטים כמו תאריך, שעה, מיקום וכיצד להגיב או לקנות כרטיסים.
  • תוכן בלוג – שתפו קישורים לפוסטים או מאמרים בבלוג באתר שלכם, תוך הצגת המומחיות שלכם בתעשייה או בנישה שלכם.
  • עדכונים עסקיים – עדכנו את הלקוחות לגבי שינויים בעסק שלכם, כגון שעות פעילות חדשות או שינוי במיקום.
  • ברכות חג והודעות עונתיות – השתמש בפוסטים כדי לשתף ברכות לחג, להודות ללקוחות על תמיכתם או לקדם מבצעים עונתיים.

 

פוסטים של גוגל מיי ביזנס מופיעים בקטע "עדכונים" בכרטיס העסק שלכן ויכולים להופיע גם בתוצאות החיפוש החיפוש ובגוגל מפות, מה שמעניק לעסק שלכם יותר נראות והזדמנויות ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים. ניתן לתזמן פוסטים מראש, ותוכלו לעקוב אחר הביצועים שלהם דרך  "תובנות" כדי לראות כמה צפיות וקליקים הם מקבלים.

מדוע כרטיס גוגל לעסק שלי חשוב לכל עסק?

משפר קידום אתרים מקומי – כרטיס גוגל לעסק מותאם היטב יכול לשפר את SEO המקומי שלך, מה שאומר שהעסק שלך יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש המקומיות. זה חשוב במיוחד לעסקים המסתמכים על לקוחות מקומיים, כגון מסעדות, סלונים וחנויות קמעונאיות.

מגביר את הנראות באינטרנט – בעזרת כרטיס גוגל מיי ביזנס, העסק שלך יכול להופיע במפות Google, מה שיקל על הלקוחות למצוא את המיקום שלך ולקבל מסלול. זה גם יכול להגביר את הנראות המקוונת שלך ולמשוך יותר לקוחות.

מספק תובנות חשובות – כרטיס גוגל לעסק שלי מספק תובנות חשובות לגבי האופן שבו לקוחות מוצאים את העסק שלכם ומקיימים איתו אינטראקציה. אתם יכולים לראות כמה אנשים צפו בפרופיל שלכם, כמה לחצו באתר שלך או התקשרו לעסק שלכם, ואפילו כמה בקשות להנחיות התקבלו.

בונה אמון עם לקוחות – כרטיס גוגל מיי ביזנס שלם ומעודכן יכול לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים. זה מראה שאתה עסק לגיטימי ומספק את כל המידע הדרוש ללקוחות כדי לקבל החלטה מושכלת אם לבקר או ליצור איתכם קשר.

משפר את המוניטין המקוון שלכם – כרטיס גוגל לעסק שלי מאפשר ללקוחות להשאיר ביקורות ודירוגים בפרופיל שלכם, מה שיכול להשפיע על המוניטין המקוון שלכם. על ידי תגובה לביקורות והתייחסות לכל משוב שלילי, אתה יכול להראות ללקוחות שאכפת לכם מהחוויה שלהם ואתה מחויב לספק שירות לקוחות מעולה.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook