Search
Close this search box.

סקרימינג פרוג (Screaming Frog) – כלי מקצועי לניתוח טכני של אתרים

זמן קריאה: 4 דקות

אם אתם עושים קידום אורגני או בעלי אתר ומעוניינים לשפר את הנראות שלו, אתם צריכים כלי שיעזור לכם לנתח את ביצועי האתר שלכם ולזהות בעיות פוטנציאליות.

כאן נכנסת לתמונה סקרימינג פרוג. (Screaming Frog) סקרימינג פרוג היא תוכנת SEO המאפשרת לכם לסרוק ולנתח את מבנה האתר, הקישורים ושאר האלמנטים הקשורים ל-SEO.

סקרימינג פרוג

תוכן עניינים

מה זה סקרימינג פרוג?

Screaming Frog (או בקיצור SF) היא תוכנת SEO הסורקת אתרים ומספקת למשתמשים ניתוח מקיף של מבנה האתר שלהם, קישורים ואלמנטים אחרים של קידום אתרים אורגני. התוכנה נועדה לעזור לאנשי SEO ולבעלי אתרים לזהות בעיות פוטנציאליות שעלולות להשפיע על הנראות והדירוג של האתר שלהם במנועי החיפוש.

סקרימינג פרוג היא תוכנה קלה לשימוש ומספקת למשתמשים ממשק ידידותי המאפשר להם לנווט בין התכונות השונות של התוכנה בקלות. התוכנה זמינה הן עבור Windows והן עבור macOS, מה שהופך אותה לנגישה למגוון רחב של משתמשים.

סריקת html בסקרימינג פרוג –

מהן התכונות של סקרימינג פרוג?

סקרימינג פרוג מגיעה עמוסה במגוון תכונות שהופכות אותה לכלי חובה לכל איש שמתעסק בקידום אתרים או בעל אתר. להלן כמה מהתכונות העיקריות של SF:

  • סריקת אתרים – סקרימינג פרוג מאפשרת למשתמשים לסרוק את האתר שלהם ולאסוף נתונים על אלמנטים שונים של SEO כגון תיאורי מטא, כותרות עמודים, כותרות וכתובות URL. התוכנה יכולה לסרוק אתרים בכל גודל ומספקת למשתמשים דוח מפורט על מבנה האתר והקישורים שלהם.
  • ניתוח On Page –  סקרימינג פרוג מאפשרת למשתמשים לנתח את רכיבי האתר שלהם בדף כגון מטא תגיות, תגיות כותרת ותמונות. התוכנה מספקת למשתמשים המלצות כיצד לבצע אופטימיזציה של רכיבי האתר שלהם בעמוד כדי לשפר את הנראות שלהם במנועי החיפוש.
  • ניתוח קישורים שבורים – סקרימינג פרוג יכולה גם לזהות קישורים שבורים באתר, ומאפשרת למשתמשים לתקן אותם ולשפר את חווית המשתמש באתר שלהם. קישורים שבורים יכולים להשפיע לרעה על SEO של אתר אינטרנט, ותיקון שלהם יכול לעזור לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש.
  • Generator Sitemap XML – תוכנת הפרוג יכולה ליצור מפת אתר XML עבור אתר אינטרנט, מה שמקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף לאינדקס את דפי האתר. מפת אתר XML יכולה לעזור לשפר את הנראות של אתר במנועי חיפוש ולהגדיל את הסיכויים שלו לדירוג גבוה יותר.
  • חילוץ מותאם אישית (Custom Extraction) – התוכנה מאפשרת למשתמשים לחלץ נתונים מותאמים אישית מהאתר שלהם. ניתן להשתמש בתכונה זו כדי לחלץ נתונים כגון מידע על מוצרים, מחירים ומידע חשוב אחר שניתן להשתמש בו למטרות קידום אורגני או שיווק.

איך סקרימינג פרוג יכולה לעזור ל-SEO שלכם?

סקרימינג פרוג יכולה לעזור לשפר את הקידום האורגני שלכם בכמה דרכים:

  • זיהוי בעיות טכניות – התוכנה יכולה לעזור לזהות בעיות טכניות באתר האינטרנט שלכם, כגון קישורים שבורים, תוכן כפול ו תגיות מטא חסרות. תיקון בעיות אלו יכול לעזור לשפר את הנראות של האתר שלכם במנועי החיפוש ולהגדיל את הסיכויים שלכם לדירוג גבוה יותר.

 

  • שפרו את האופטימיזציה בדף – סקרימינג פרוג יכולה לעזור לכם לשפר את האופטימיזציה של האתר שלכם בדף על ידי מתן המלצות כיצד לבצע אופטימיזציה של המטא תגים, תגי הכותרת ורכיבים אחרים בדף של האתר שלכם. אופטימיזציה של רכיבים אלו יכולה לעזור לשפר את הנראות של האתר שלכם במנועי החיפוש ולהגדיל את הסיכויים שלכם לדירוג גבוה יותר.

 

  • ניתוח מתחרים – ניתן להשתמש ב-Screaming Frog גם כדי לנתח את אתרי האינטרנט של המתחרים שלכם ולזהות הזדמנויות פוטנציאליות לשיפור. ניתוח אתרים של המתחרים שלכם יכול לעזור לכם לזהות אזורים שבהם אתם לוקים בחדר לעומתם ותוכל לשפר את קידום האתר שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם לעקוף אותם בדירוג.

מה ההבדל בין הגרסא החינמית לגרסת הפרו?

Screaming Frog מציעה גם גרסה חינמית וגם גרסת פרו של התוכנה. בעוד שהגרסה החינמית מספקת למשתמשים גישה לרבות מהתכונות הזמינות בגרסת פרו, ישנם כמה הבדלים בולטים בין השתיים:

  • מגבלת זחילה (סריקה) – הגרסה החינמית של סקרימינג פרוג מגבילה את מספר כתובות האתרים שתוכלו לסרוק ל-500, בעוד שלגרסת הפרו אין הגבלה. המשמעות היא שאם יש לכם אתר אינטרנט גדול עם דפים רבים, ייתכן שתצטרכו לרכוש את גרסת הפרו כדי לסרוק את כל האתר שלכם.
  • חילוץ מותאם אישית (Custom Extraction) – תכונת החילוץ המותאמת אישית זמינה רק בגרסת הפרו של Screaming Frog. תכונה זו מאפשרת למשתמשים לחלץ נתונים ספציפיים מהאתר שלהם, כגון מידע על מוצרים, מחירים ונתונים אחרים שניתן להשתמש בהם למטרות SEO או שיווק.
  • אינטגרציה של גוגל אנליטיקס – גרסת הפרו מאפשרת למשתמשים לשלב את חשבון גוגל אנליטיקס שלהם עם התוכנה. תכונה זו מספקת למשתמשים נתונים נוספים על ביצועי האתר שלהם, כגון מקורות תנועה, שיעורי יציאה מדף כניסה ומדדים חשובים אחרים.
  • סריקות מתוזמנות – גרסת ההפרו של סקרימינג פרוג מאפשרת למשתמשים לתזמן סריקות, מה שיכול להיות שימושי לניטור שינויים באתר שלכם לאורך זמן. עם גרסת הפרו, תוכל להגדיר סריקות רגילות ולקבל התראות כאשר יש שינויים במבנה או בתוכן האתר שלכם.
  • גישת API – גישת API זמינה רק בגרסת המלאה של התוכנה. תכונה זו מאפשרת למשתמשים לשלב את הנתונים שלה עם כלים ופלטפורמות אחרות, כגון Google Sheets או תוכנות SEO אחרות.
  • תמיכה – גרסת הפרו מגיעה עם תמיכה בעדיפות, בעוד שתמיכה בגרסה החינמית זמינה רק דרך פורום המשתמשים של התוכנה. אם אתם זקוקים לסיוע מהיר בכל בעיה או שאלה שיש לכם, סביר להניח שגרסת המקצוענים תהיה הבחירה הטובה יותר.

 

את גרסת הפרו של סקרימינג פרוג תוכלו לרכוש בעלות של  259 דולר לשנה, דרך הלינק הבא –

https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/pricing/?wmc-currency=USD

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook