Search
Close this search box.

מחקר מילות מפתח בגוגל – איך לבדוק חיפושים פופלארים

זמן קריאה: 3 דקות

לפני שנדבר על מחקר מילות מפתח, קודם כל צריך להבין מה זה מילת מפתח. מילת מפתח היא מונח או ביטוי שכוללים את המהות של נושא מסוים. בתחום הדיגיטלי, מילות מפתח הן המילים שהגולשים מכניסים למנועי החיפוש בעת חיפוש מידע. מילות חיפוש אלו ממלאות תפקיד מרכזי בקביעת הרלוונטיות של התוכן לשאילתה. משתמשים במילות מפתח כדי לשפר את החשיפה והדירוג של העמוד שעליו עובדים בתוצאות של מנועי החיפוש.

מתי ואיפה משתמשים במילות מפתח?

מילות מפתח הן חלק בלתי נפרד מהיבטים שונים של שיווק דיגיטלי ויצירת תוכן ברשת. סיטואציות בהן נשתמש במילות מפתח:

  • קידום אורגני SEO – ביצוע אופטימיזציה לעמודים לצורך דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש.
  • שיווק תוכן – התאמת מאמרים, בלוגים ותוכן אחר לתחומי העניין של קהל היעד.
  • פרסום ממומן PPC – שימוש בקמפיינים כדי למקד לקהלים רלוונטיים באמצעות מונחי חיפוש ספציפיים.
  • שיווק ברשתות חברתיות – שיפור החשיפה והמעורבות באמצעות נושאים האשטאגים מגמתיים.

מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבו אנשי שמתעסקים בקידום אתרים מזהים מילים וביטויים פופולריים שאנשים מחפשים במנועי החיפוש. מטרת מחקר זה היא להבין את הנפח והתחרות עבור מונחים אלה. מחקר מילות מפתח אפקטיבי מסייע ביצירת תוכן שיש לו סיכוי גבוה יותר לדירוג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש ובכך מוביל תנועה לאתר.

על ידי ביצוע מחקר מעמיק והבנה מה הן מילות המפתח שהכי הרלוונטיות לקהל היעד שלכם, תוכלו ליצור תוכן שיש לו סיכוי גבוה יותר לדירוג גבוה במנועי החיפוש ולמשוך יותר תנועה אורגנית. במאמר הבא נסביר על התהליך ונבין איך לבדוק חיפושים פופלארים.

איך עושים מחקר מילות מפתח בגוגל

איך עושים מחקר מילות מפתח

אם אתם מעוניינים לדעת איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה הנכונה והיעילה ביותר, עקבו אחרי השלבים הבאים:

  • הגדירו את המטרות שלכם – לפני תחילת מחקר מילות מפתח, חשוב להגדיר את המטרות שלכם. אם אתם מעוניינים להגדיל את התנועה האורגנית, לשפר את המודעות למותג או לקדם מוצר או שירות ספציפיים, קביעת היעדים שלכם תעזור לכם למקד את המחקר שלכם ולבחור את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר.
  • זהו את קהל היעד שלכם – הבנת קהל היעד שלכם חיונית למחקר מילות מפתח אפקטיבי. שקלו את הנתונים הדמוגרפיים, את תחומי העניין ואת כוונת החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. זה יעזור לכם למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר וליצור תוכן שמזדהה עם הקהל שלכם.
  • מחשבה על מילות מפתח רלוונטיות – התחילו לחשוב על רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות הקשורות לנישה או לתעשייה שלכם. חשבו על המונחים שקהל היעד שלכם עשוי להשתמש בו בעת חיפוש מוצרים, שירותים או מידע הקשור לעסק שלכם.
  • השתמש בכלי מחקר מילות מפתח – כלי מחקר מילות מפתח יכולים לעזור לך ליצור רעיונות נוספים למילות מפתח ולנתח את נפח החיפוש, התחרות והרלוונטיות שלהן. כמה כלים מומלצים לביצוע מחקר מילות מפתח מעולים גם ל-SEO:

– מתכנן מילות מפתח של גוגל (Google Keyword Planner)

סמראש (SEMrush)

– מחקר מילות המפתח של Ahrefs

– מחקר מילות המפתח של Moz

– Ubersuggest

  • נתחו את המתחרים שלכם – מחקר מתחרים הוא חלק חשוב במחקר מילות מפתח. חשוב לזהות את המתחרים העיקריים שלכם וניתוח התוכן שלהם כדי לראות לאילו מילות מפתח הם מכוונים. זה יכול לספק לכם רעיונות נוספים למילות מפתח ולעזור לכם לחשוף פערים פוטנציאליים באסטרטגיית מילות המפתח שלהם שאתם יכולים לנצל.
  • תתעדפו את מילות המפתח שלכם – לאחר שתהיה לכם רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות, תתעדפו אותן על סמך הרלוונטיות, נפח החיפוש והתחרות שלהן. תתמקדו במיקוד מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה, מכיוון שיהיה קל יותר לדרג אותן ולהניב יותר תנועה אורגנית.
  • מיפוי מילות מפתח לתוכן – הקצו את מילות המפתח המועדפות שלכם לדפים או לקטעי תוכן ספציפיים באתר שלכם. זה יעזור לכם ליצור אסטרטגיית תוכן ברורה ולהבטיח שהאתר שלכם מותאם למילות המפתח הרלוונטיות ביותר.
  • התאימו את אסטרטגיית מילות המפתח שלכם – מחקר מילות מפתח הוא תהליך מתמשך. עקבו באופן קבוע אחר דירוג מילות המפתח, התנועה האורגנית וההמרות שלכם כדי לראות אם אסטרטגיית מילות המפתח שלכם עובדת. היו מוכן להתאים את האסטרטגיה שלכם על סמך כל שינוי במגמות החיפוש או הטקטיקות של המתחרים שלכם.

איך לבדוק חיפושים פופלארים?

אם אתם משתמשים בכלי מחקר מילות מפתח של גוגל ואתם מעוניינים לדעת איך לבדוק חיפושים פופלארים, הדרך לשם הרבה יותר פשוטה ממה שחשבתם. הכנסו לכלי מחקר מילות מפתח של גוגל (גוגל אדס), הזינו ביטוי או מספר ביטויים (ניתן עד 10 מילות מפתח כל פעם) ולחצו "חיפוש. לאחר שיופיעו לכם כל הביטויים למטה, תראו עמודה שנקראת "ממוצע חיפושים בחודש". לחצו על הכותרת ויתבצע לכם סינון אוטומטי של "מהגבוהה לנמוך" ואלו יהיו החיפושים הפופולארים ביותר.

לסיכום

מחקר מילות מפתח הוא חקל בלתי נפרד מקידום אתרים. על ידי הבנה מה זה מילת מפתח, מתי ואיך משתמשים בה ואיך לבצע מחקר מילות מפתח יסודי, תוכלו לשפר משמעותית את החשיפה והדירוג של האתר שלכם. בעזרת כלים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל וכלים שונים אחרים למחקר מילות מפתח, תוכלו להכין קובץ מסודר שיעזור לכם להגיע לפוטנציאל המקסימלי בקידום העסק שלכם.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook