Search
Close this search box.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – כלי לניתוח נתוני אתרים

זמן קריאה: 4 דקות

גוגל אנליטיקס יוניברסל (Google Analytics Universel – UA) הוא שירות ניתוח אינטרנט המוצע על ידי גוגל, המאפשר לבעלי אתרים לעקוב ולנתח נתונים כמו תנועה באתר והתנהגות הגולשים שלהם. הוא הושק ב-2012 כגרסה מעודכנת של פלטפורמת הניתוח המקורית של גוגל, והוא מספק לבעלי אתרים יכולות מעקב מקיפות ומתוחכמות יותר.

אחת התכונות המרכזיות של גוגל אנליטיקס UA היא היכולת שלו לעקוב אחר משתמשים במכשירים ופלטפורמות מרובות, ולספק לבעלי אתרים הבנה מלאה יותר של הקהל שלהם. הוא מציע גם מעקב אחר נתונים בזמן אמת, דיווח מותאם אישית ואפשרויות פילוח מתקדמות.

אנליטיקס UA משתמש בקוד מעקב שבעלי אתרים יכולים למקם באתר שלהם כדי לאסוף נתונים על התנהגות משתמשים. קוד זה שולח נתונים בחזרה לשרתים של גוגל, שם הם מעובדים וזמינים לניתוח באמצעות לוח המחוונים של אנליטיקס.  על ידי ניתוח נתונים כמו צפיות בדפים, שיעורי נטישה מדפים ושיעורי המרות, גוגל אנליטיקס עוזר לבעלי אתרים ומשווקים לקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם ולהגדיל את ההכנסות.

מה זה גוגל אנליטיקס

פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס

כדי ליצור חשבון גוגל אנליטיקס, עקבו אחרי השלבים הבאים:

הכנסו לאתר גוגל אנליטיקס (https://analytics.google.co.il) ולחצו על כפתור "התחל בחינם".

היכנסו עם חשבון הגוגל שלכם או צרו חשבון חדש אם אין לכם.

מלאו את שם האתר שלכם, כתובת האתר, קטגוריית התעשייה ואזור הזמן שלכם.

בקטע "הגדרות שיתוף נתונים", בחרו אם ברצונכם לשתף את נתוני הניתוח שלך עם גוגל כדי לשפר את השירותים שלה.

לחצ על "צרו" כדי ליצור את החשבון שלכם.

קראו וקבלו את "הסכם התנאים וההגבלות" ואת "הסכם השירות של Google Analytics".

העתיקו את קוד המעקב שמופיע בעמוד הבא.

הדביקו את קוד המעקב בקוד ה-HTML של האתר שלכם לפני התג </head>.

המתינו עד שהנתונים יתחילו להיכנס לחשבון גוגל אנליטיקס שלכם, שלרוב לוקח כמה שעות או עד 24 שעות.

וזהו זה! יצרתם בהצלחה חשבון גוגל אנליטיקס והטמעתם את קוד המעקב באתר שלכם. עכשיו אתם יכולים להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחרי התנועה באתר שלכם ומדדים אחרים.

 -Credit to TechExpress for the video

מה זה גוגל אנליטיקס 4?

GA4 (Google Analytics 4) היא הגרסה העדכנית ביותר של פלטפורמת ניתוח האינטרנט של גוגל. היא נועדה לספק מודל מדידה מתקדם יותר מהגרסה הקודמת, Universal Analytics (UA). GA4 משתמש במערכת מעקב מבוססת אירועים, המאפשרת לו לעקוב אחר אינטראקציות משתמשים על פני מספר מכשירים ופלטפורמות. הוא כולל גם תכונות חדשות כגון למידת מכונה, מעקב בין מכשירים ויכולות מתקדמות יותר של מעקב אחר אירועים. GA4 נחשב ליותר ממוקד משתמש, ומאפשר לעסקים להבין טוב יותר כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר או האפליקציה שלהם ולקבל החלטות מושכלות יותר על סמך הנתונים הללו. פתחתם נכס של UA בלבד? זה עוד לא מאוחר מדי, תוכלו להגדיר דרכו גם GA4. הכנסו ל"הגדרות", לחצו על "הכלי להגדרת נכס Google Analytics 4", ואז על "התחל עבודה" – והנה יצרתם לעצמכם נכס. לא לשכוח להטמיע את הקוד החדש באתר!

כבר פתחתם נכס של UA בלבד? זה עוד לא מאוחר מדי, תוכלו להגדיר דרכו גם GA4. הכנסו ל"הגדרות", לחצו על "הכלי להגדרת נכס Google Analytics 4", ואז על "התחל עבודה" – והנה יצרתם לעצמכם נכס. לא לשכוח להטמיע את הקוד החדש באתר!

מה ההבדל בין UA ל- GA4?

איסוף נתונים

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין UA ל-GA4  הוא אופן איסוף הנתונים. UA משתמשת בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר מבקרים באתר, בעוד ש-GA4 משתמש במערכת מעקב מבוססת אירועים. משמעות הדבר היא ש-GA4 עוקב אחר התנהגות המשתמש בהתבסס על אירועים ספציפיים, כגון לחיצות על כפתורים או צפיות בדף, במקום פשוט לעקוב אחר תנועותיהם באתר. זה מספק מבט מקיף יותר על התנהגות המשתמש ומאפשר ניתוח מפורט יותר.

דיווח

הבדל מרכזי נוסף בין UA ל- GA4 הוא יכולות הדיווח. UA מציעה מגוון דוחות מוגדרים מראש, כגון דוחות קהל, רכישה והתנהגות, המספקים תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר. GA4 לעומת זאת, מציע אפשרויות דיווח גמישות יותר, המאפשרות לעסקים ליצור דוחות מותאמים אישית על סמך הצרכים הספציפיים שלהם. המשמעות היא שעסקים יכולים לנתח את הנתונים שלהם ביתר פירוט ולקבל תובנות שרלוונטיות יותר למטרות הספציפיות שלהם.

למידת מכונה

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של GA4 על פני UA הוא השילוב שלו עם יכולות למידת המכונה של גוגל. GA4 משתמש בלמידת מכונה כדי לנתח התנהגות משתמשים ולספק תובנות שיכולות לעזור לעסקים לשפר את ביצועי האתר שלהם. לדוגמה, GA4 יכול לזהות את מקטעי המשתמשים היקרים ביותר, את הדפים בעלי הביצועים הטובים ביותר באתר, ואפילו לחזות אילו משתמשים יש סיכוי גבוה יותר לבצע המרה. זה מספק לעסקים תובנות חשובות שיכולות לעזור להם לקבל החלטות מונחות נתונים ולבצע אופטימיזציה של האתר שלהם לביצועים טובים יותר.

שמירת נתונים

ישנם כמה הבדלים באופן שמירת הנתונים בין UA ל- GA4. UA מאפשרת לעסקים להגדיר תקופת שמירת נתונים של עד 26 חודשים, ולאחר מכן הנתונים נמחקים אוטומטית.  GA4שומר נתונים ללא הגבלת זמן, אלא אם כן עסק בוחר למחוק אותם. המשמעות היא שעסקים יכולים לגשת לנתונים היסטוריים לתקופות ארוכות יותר, ולספק תובנות חשובות לגבי מגמות וביצועים ארוכי טווח.

ההבדל העיקרי בין UA ל-GA4 הוא מודל המדידה. UA משתמש בפעילויות באתר ובצפיות בדף כדי לעקוב אחר התנהגות המשתמש, בעוד ש-GA4 משתמש באירועים ובפרמטרים. משמעות הדבר היא ש-GA4 מתאים יותר למעקב אחר התנהגות משתמשים במכשירים ופלטפורמות מרובות, ומספק תצוגה הוליסטית יותר של אינטראקציות משתמשים עם אתר או אפליקציה.

הטמעת קוד גוגל אנליטיקס בוורדפרס

הטמעת קוד גוגל אנליטיקס באתר וורדפרס הוא תהליך פשוט. קודם כל, צרו חשבון גוגל אנליטיקס והגדירו נכס חדש עבור האתר שלכם. במידה ויש לכם אלמנטור פרו, ניתן לגשת ל״ניהול קודים״, ליצור קוד חדש ולהטמיע את הקוד ידנית ב- Head. לאחר אלמנטור, ניתן להשתמש בתוסף כמו Header and Footer Scripts כדי להוסיף את קוד המעקב לאתר שלכם, או להוסיף את הקוד באופן ידני לקובץ header.php של ערכת הנושא שלכם בוורדפרס. אם אתם מעדיפים להוסיף את קוד המעקב באופן ידני, עברו לקטע קוד מעקב בנכס שלך בגוגל אנליטיקס והעתיקו את קוד תג האתר הגלובלי (gtag.js). לאחר מכן, פתחו את הקובץ header.php של ערכת הנושא של WordPress והדביקו את הקוד ממש לפני התג </head>.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook