Search
Close this search box.

מהי תעודת אבטחה לאתר (SSL) ומה חשיבותה?

זמן קריאה: 3 דקות

תעודת SSL, או תעודת Secure Sockets Layer, היא תעודה דיגיטלית המאפשרת תקשורת מאובטחת בין דפדפן אינטרנט לשרת אינטרנט. הוא מספק אימות והצפנה לאתרי אינטרנט, ומבטיח כי נתונים רגישים כגון אישורי כניסה, מספרי כרטיסי אשראי ומידע אישי אחר מוגנים מפני ניסיונות פריצה.

כאשר תעודת אבטחה SSL מותקנת על שרת אינטרנט, היא יוצרת חיבור מאובטח ומוצפן בין הדפדפן לשרת. זה נעשה באמצעות פרוטוקול HTTPS, שמצפין את כל הנתונים המועברים בין הלקוח (דפדפן האינטרנט) לשרת. זה עוזר למנוע ציתות, שיבוש נתונים וסוגים אחרים של התקפות מקוונות.

תעודות SSL מונפקות בדרך כלל על ידי ארגוני צד שלישי מהימנים הידועים בשם רשויות אישורים (CAs). כדי לקבל תעודת SSL, בעל האתר חייב ליצור תחילה בקשת חתימת אישור (CSR), אשר משמשת לאחר מכן לאימות שם הדומיין ומידע אחר המשויך לאתר. לאחר השלמת תהליך האימות, תעודת SSL מונפקת וניתן להתקין אותה בשרת האינטרנט.

SSL Certificate תעודת אבטחה לאתרי אינטרנט

תוכן עניינים

איך לבצע רכישת תעודת אבטחה SSL

כדי לבצע רכישת תעודת אבטחה SSL עליכם לבצע את השלבים הבאים:

 

  1. בחרו ספק SSL בעל מוניטין – קיימים בשוק המון סוגי ספקים של תעודות אבטחה SSL, לכן חשוב שתעשו מחקר מעמיק ותבחרו ספק שעיענה על הצרכים שלכם.

 

  1. בחרו את תעודת ה-SSL הנכונה – ישנם סוגים שונים של תעודות SSL לרכישה, כגון תעודות אימות דומיין (DV), אישור ארגון (OV) ואישור מורחב (EV). ערכו בדיקה של איזה מהתעודות רלוונטית עבורכם ועברו האתר וסוג העסק שלכם לפני הרכישה.

 

  1. השלימו את תהליך האימות – ספק ה-SSL יצטרך לאמת את הבעלות על הדומיין ופרטי האתר / ארגון שלכם לפני שיבצע הנפקה לאישור.

 

  1. התקינה את האישור – לאחר קבלת אישור ה-SSL, עליכם להתקין אותו בשרת של האתר שלכם.

כיצד לבצע התקנת תעודת SSL

התקנת תעודת SSL באתר האינטרנט שלכם דורשת כמה שלבים טכניים, אך זה לא מסובך כפי שאתם חושבים. להלן השלבים בהתקנת תעודת SSL:

כפי שציינו קודם, עליכם להשיג את אישור ה- SSL – עליכם לרכוש אישור SSL מספק SSL. הם יספקו לכם קובץ אישור, קובץ אישור ביניים (לפעמים נקרא חבילת CA) וקובץ מפתח פרטי.

התחברו לחשבון ה- Host שלכם – עליכם להיכנס ל-cPanel או ללוח הבקרה של חשבון ההוסט שלכם כדי להתקין את אישור ה-SSL. אם אתם לא בטוחים איך לגשת ללוח הבקרה שלך, פנו לתמיכה בחברת האחסון שלכם לקבלת עזרה.

לאחר מכן, גשו למנהל SSL/TLS – לאחר שנכנסתם, עברו לקטע מנהל SSL/TLS. כאן תראו אפשרויות לניהול תעודות ה-SSL שלכם.

צרו בקשת חתימת אישורים (CSR) – לפני התקנת אישור ה-SSL, עליכם ליצור בקשת חתימת אישורים (CSR). זה יספק לספק ה-SSL את המידע הדרוש ליצירת אישור ה-SSL עבור האתר שלכם.

התקינו את אישור ה-SSL – ברגע שיש לכם את קבצי אישור ה-SSL ואת ה-CSR, תוכלו להתקין את אישור ה-SSL באתר שלכם. במנהל SSL/TLS, לחצו על האפשרות "התקינה אישור SSL", ותפעלו לפי ההנחיות להעלאת קבצי האישור והמפתח הפרטי.

עדכנו את כתובות האתר שלכם – לאחר התקנת אישור ה-SSL, עליכם לעדכן את כתובות האתר שלכם כך שישתמשו ב-HTTPS במקום ב-HTTP. אתם יכולים לעשות זאת על ידי עדכון קבצי התצורה של האתר שלכם או שימוש בתוסף אם אתה משתמש במערכת הפעלה כמו WordPress.

בדקו את אישור ה-SSL – לאחר שהתקנתם את אישור ה-SSL ועדכנתם את כתובת האתר שלכם, חשוב לבדוק את אישור ה-SSL כדי לוודא שהוא עובד כמו שצריך. אתם יכולים להשתמש בכלים כמו SSL Checker או Qualys SSL Labs כדי לבדוק את אישור ה-SSL.

אם אתם חוששים מההיבטים הטכניים של התקנת תעודת SSL, תשקלו לפנות למפתח מקצועי או ליצור קשר עם חברת ההוסט שלכם.

מדוע תעודת אבטחה SSL חשובה לקידום אורגני בגוגל?

תעודות אבטחה SSL חיוניות לקידום אורגני מכמה סיבות. גוגל הודיעה ב-2014 שתעודות SSL הן גורם חשוב דירוג בתוצאות החיפוש. אתרים עם תעודות SSL מקבלים חיזוק בדירוג בהשוואה לאתרים ללא תעודת אבטחה.

תעודות SSL עוזרות לשפר את אמון המשתמשים והביטחון באתר שלכם. כשמשתמשים רואים את סמל המנעול הירוק בדפדפן שלהם, הם יודעים שהנתונים שלהם מוצפנים ומוגנים מפני האקרים ופשעי סייבר.

בנוסף, תעודות אבטחה SSL עוזרות למנוע פרצות אבטחה, שעלולות להשפיע לרעה על ה-SEO של האתר שלכם. אם האתר שלכם נפרץ, גוגל עשויים לסמן אותו כלא בטוח, והוא עשוי להיות מוסר לחלוטין מתוצאות החיפוש. תעודות אבטחה SSL הן גורם בלתי נפרד כשעושים קידום אתרים אורגני בגוגל. אם עדיין לא הוספתם לאתר שלכם תעודת אבטחה, הגיע הזמן להשקיע זמן ברכישת והתקנת תעודת SSL.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook