Search
Close this search box.

מה זה Pinterest ואיך עושים קידום עסקים בפינטרסט כדי למקסם את חשיפה

זמן קריאה: 4 דקות

אז מה זה Pinterest? פינטרסט היא רשת חברתית שמאפשרת למשתמשים לשתף, לגלות, ולאחסן תמונות, וידאו ורעיונות ויזואליים אחרים. משתמשים יכולים ליצור ולנהל לוחות מודעות וירטואליים (Boards) בנושאים שונים, כמו תכנון בית, אופנה, מתכונים, ועוד. הם יכולים גם לעקוב אחר לוחות של משתמשים אחרים, לשתף תוכן, ולהגיב על פריטים שמעניינים אותם.

הרעיון מאחורי פינטרסט הוא להציע מקום לאיסוף ולשיתוף רעיונות והשראה. המשתמשים משתמשים בו לתכנון אירועים, למצוא רעיונות לפרויקטים יצירתיים, לחקור תחביבים חדשים, ועוד. פינטרסט ידועה גם בזכות חיפוש התמונות החזותי שלה שמאפשרת למשתמשים למצוא תמונות ורעיונות בהתאם לענייניהם.

פינטרסט הפכה במהירות לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר עבור עסקים לקידום המוצרים והשירותים שלהם. עם למעלה מ-450 מיליון משתמשים פעילים, פינטרסט מספקת קהל עצום לעסקים שאפשר להתחבר אליו.

עם זאת, קידום עסקים בפינטרסט בצורה יעילה דורש גישה אסטרטגית. במאמר הבא נעסוק בפתיחת חשבון, הבנת הפוטנציאל של קידום בפינטרסט ואיך לעשות את זה בדרך היעילה ביותר.

קידום עסקים בפינטסרט

תוכן עניינים

יצירת חשבון

כדי להתחיל לעבוד עם פינטרסט, תצטרכו ליצור חשבון. ניתן להירשם עם כתובת הדוא"ל שלכם, חשבון הפייסבוק או חשבון גוגל. לאחר שיצרתם חשבון, תצטרכו להגדיר את הפרופיל שלכם על ידי הוספת תמונת פרופיל, ביוגרפיה וקישורים לאתר שלכם ולרשתות חברתיות נוספות שבבעלותכם. זה יעזור לגולשים לגלות את התוכן שלכם ולהתחבר איתכם על פני פלטפורמות שונות.

איך עושים קידום עסקים בפינטרנט?

כדי להתחיל לעבוד עם פינטרסט, תצטרכו ליצור חשבון. ניתן להירשם עם כתובת הדוא"ל שלכם, חשבון הפייסבוק או חשבון גוגל. לאחר שיצרתם חשבון, תצטרכו להגדיר את הפרופיל שלכם על ידי הוספת תמונת פרופיל, ביוגרפיה וקישורים לאתר שלכם ולחשבונות מדיה חברתית אחרים. זה יעזור למשתמשים לגלות את התוכן שלכם ולהתחבר איתכם על פני פלטפורמות שונות.

אופטימיזציה לפרופיל שלכם

כדי לבצע אופטימיזציה לפרופיל שלכם, תרצו לוודא שהפרופיל שלכם שלם ושאתם משתמשים במילות מפתח שרלוונטיות לעסק או לתחומי העניין שלכם. זה יעזור לאלגוריתם של פינטרסט להבין מה הנושא של הפרופיל שלכם ולהמליץ על התוכן שלכם למשתמשים שמתעניינים בנושאים אלו.

יצירה ושיתוף של סיכות (Pins)

סיכות (Pins) הן סוג התוכן העיקרי בפינטרסט, והן יכולות להיות תמונות, סרטונים או אפילו פוסטים בבלוג. כדי ליצור סיכה, פשוט העלו את התמונה או הסרטון שלכם, הוסיפו כותרת ותיאור, ותכללו קישור לאתר או לבלוג שלכם. ניתן גם להוסיף תגים ולסווג את הסיכה שלכם כדי להקל על המשתמשים למצוא.

לאחר יצירת סיכה, תרצו לשתף אותה עם העוקבים שלכם ועם משתמשי פינטרסט אחרים. אתם יכול לשתף את הסיכות שלכם בלוחות (Boards) שלכם, כמו גם בלוחות קבוצות וקהילות שרלוונטיים לעסק או לתחומי העניין שלכם. שיתוף הסיכות שלכם בלוחות אחרים יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר ולהביא יותר תנועה לאתר או לבלוג שלכם.

יצירת לוחות (Boards)

תארגנו את התוכן שלכם בלוחות נושאים המייצגים את העסק, המוצרים או השירותים שלכם. תקפידו ליצור שילוב של לוחות המציגים את המוצרים שלכם ואחרים המספקים ערך לקהל שלכם, כגון טיפים, השראה או תוכן חינוכי.

שימוש בתמונות איכותיות ומושכות

פינטרסט היא פלטפורמה ויזואלית, ולכן חיוני להשתמש בתמונות איכותיות ומושכות חזותית שימשכו את תשומת הלב של אנשים. השתמש בתמונות ברורות ומוארות היטב ושלב את הצבעים, הגופנים והסגנון של המותג שלכם.

מדידת הצלחה

כדי למדוד את הצלחתכם בקידום עסק בפינטרנט, תרצו לעקוב אחר הניתוח שלכם, כולל מספר העוקבים, ההופעות והקליקים שהסיכות שלכם מקבלות. אתם יכולים גם לעקוב אחר הביצועים של האתר או הבלוג שלכם על ידי שימוש ב-Pinterest Analytics כדי לראות כמה משתמשים לוחצים על הסיכות שלכם ועוסקים בתוכן שלכם.

בנוסף למעקב אחר הניתוחים שלכם, אתם יכול גם להשתמש בסרגל החיפוש של פינטרסט כדי למצוא תוכן ומגמות פופולריות בתעשייה שלכם. זה יכול לעזור לכם להישאר מעודכנים במה שפופולרי ורלוונטי לקהל שלכם, ויכול לתת לכם השראה ליצור תוכן ורעיונות חדשים.

פינטרסט אנליטיקס הוא כלי שמסופק על ידי פינטרסט המאפשר לכם לעקוב ולנתח את הביצועים של חשבון הפינטרסט שלכם. הוא מספק תובנות חשובות לגבי האופן שבו הקהל שלכם מקיים אינטראקציה עם התוכן שלך בפלטפורמה, לרבות אילו סיכות מניבות ביצועים טובים, אילו נתונים דמוגרפיים מעורבים בתוכן שלכם וכיצד התוכן שלך מוביל תנועה לאתר שלכם.

עם פינטרסט אנליטיקס אתם יכול לעקוב אחר מדדים כגון הופעות, שמירות, קליקים ושיעורי מעורבות עבור הסיכות והלוחות שלכם. אתם יכול גם להציג נתונים על הדמוגרפיה של הקהל שלכם, כולל גיל, מגדר, מיקום ותחומי עניין. מידע זה יכול לעזור לכם להבין טוב יותר את הקהל שלכם ולהתאים את התוכן שלכם להעדפותיו.

פינטרסט אנליטיקס יכול לעזור לכם לייעל את אסטרטגיית התוכן שלכם על ידי זיהוי אילו סוגי תוכן מהדהדים עם הקהל שלכם ואילו לא. על ידי ניתוח הנתונים המסופקים על ידי Pinterest Analytics, אתם יכולים להתאים את התוכן ואת אסטרטגיות הקידום שלים כדי להגדיל יותר מעורבות, תנועה והמרות מפינטרסט. זכרו – שימוש בפינטרסט אנליטיקס יהיה יעיל מאוד לקידום עסקים בפינטרסט מכיוון שבעזרת הנתונים תוכלו להשתפר כל הזמן.

טיפים חשובים לקידום עסקים פינטרסט

  • הבנת האלגוריתם של פינטרסט – אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום עסקים בפינטרסט הוא הבנת האלגוריתם של הפלטפורמה. האלגוריתם של פינטרסט קובע אילו סיכות (Pins) יוצגו למשתמשים על סמך גורמים כמו רלוונטיות, איכות ומעורבות. אם תבינו כיצד פועל האלגוריתם, תוכל לייעל את הסיכות שלכם כדי להגביר את הנראות שלהם בפלטפורמה.
  • יצירת פינים מרתקים – המפתח להצלחה בפינטרסט הוא יצירת סיכות (Pins) רלוונטיות ומושכות מבחינה ויזואלית. סיכות שהן איכותיות, מעוצבות היטב ורלוונטיות לקהל היעד שלכם נוטות יותר להישמר ולשתף. עסקים צריכים לשאוף ליצור סיכות שבולטות וללכוד את תשומת הלב של המשתמשים שגוללים בעדכונים שלהם.
  • שימוש במילות מפתח – מילות מפתח ממלאות תפקיד מכריע באלגוריתם של פינטרסט, ועסקים צריכים לשלב מילות מפתח רלוונטיות בסיכות, בלוחות ובתיאורים שלהם. על ידי שימוש במילות מפתח ממוקדות, עסקים יכולים לשפר את סיכוייהם להופיע בתוצאות החיפוש ולהגדיל את הנראות שלהם בפלטפורמה.
  • קידום הסיכות שלכם – כדי למקסם את טווח ההגעה של הסיכות שלכם, שקול לקדם אותן בפנטרנט. סיכות מקודמות מופיעות בראש תוצאות החיפוש ובעדכוני הקטגוריות, ומגדילות את הנראות שלהן ואת פוטנציאל המעורבות שלהן. קידום הסיכות שלכם יכול לעזור להוביל תנועה לאתר שלכם ולהגביר את המודעות למותג.
  • מעורבות עם משתמשים – כדי לבנות נוכחות חזקה בפינטרסט, אתם צריכים לתקשר עם העוקבים שלכם ועם משתמשים אחרים בפלטפורמה. תגובה לתגובות, שיתוף תוכן של משתמשים אחרים והשתתפות בלוחות קבוצות הם כל הדרכים היעילות לבנות מערכות יחסים עם קהל היעד שלכם ולהגביר את המעורבות בפלטפורמה.
  • תישארו עקביים – הצמידו באופן קבוע תוכן חדש כדי לשמור על מעורבות הקהל שלכם ולהראות שהחשבון שלכם פעיל. תשאפו להצמיד לפחות כמה פעמים בשבוע, ושקלו להשתמש בכלי תזמון כדי לעזור לשמור על לוח זמנים עקבי של פרסום.

מעוניינים במידע נוסף אודות קידום עסקים בפינטרנט? צרו איתנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה 🙂

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook