טאמבלר היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית שצוברת תאוצה בשנים האחרונות. היא נוסדה בשנת 2007 על ידי דיוויד קארפ, והיא הפכה במהרה לפלטפורמה לביטוי עצמי ויצירתיות.
זוהי פלטפורמת מיקרובלוגינג המאפשרת למשתמשים לפרסם תוכן מולטימדיה בצורה של פוסטים קצרים בבלוג, תמונות, סרטונים וקובצי GIF.
לטאמבלר יש בסיס משתמשים עצום, מה שהופך אותו למרכז עבור יוצרי תוכן, חובבי מדיה חברתית ומשווקים.
תוכן עניינים
יצירת חשבון בטאמבלר
כדי ליצור חשבון Tumblr, בצעו את השלבים הבאים:
עבור לאתר טאמבר – tumblr.com בדפדפן האינטרנט שלכם.
לחצו על כפתור "הירשם" הממוקם בפינה השמאלית העליונה של העמוד.
הזימו את כתובת ההמייל שלכם, סיסמה ושם משתמש. אתם יכולים גם להירשם בעזרת חשבון הפייסבוק או הטוויטר שלכם על ידי לחיצה על הכפתורים המתאימים.
לאחר שהזנתם את הפרטים, לחצו על כפתור "הירשם".
טאמבלר ישלחו לכם מייל לאימות את כתובת המייל. לחצו על הקישור במייל כדי לאמת את חשבונכם.
לאחר אימות החשבון, תוכלו להתאים אישית את הפרופיל שלכם ולהתחיל לפרסם בבלוג טאמבלר שלכם.
מה אפשר למצוא במערכת של טאמבלר?
- סוגי פוסטים – טאמבלר מאפשרת למשתמשים לפרסם סוגים שונים של פוסטים, כגון:
- פוסטים בטקסט – אתם יכול לכתוב פוסט טקסט על כל דבר שמעניין אותכם, מהמחשבות והרגשות האישיים שלכם ועד לדעות על אירועים אקטואליים.
- תמונות – טאמבלר ידועה בתוכן המושך חזותית שלה, כך שתוכלו לשתף תמונות, יצירות אמנות וגרפיקה באיכות גבוהה.
- קבצי GIF – קטעי אנימציה קצרים, הידועים בכינויים GIF, הם פורמט פופולרי בטאמבלר. אתם יכולים למצוא קבצי GIF רבים קיימים בטאמבלר, או ליצור משלכם.
- סרטונים – אפשר לשתף סרטונים ב טאמבלר, על ידי העלאת סרטונים משלכם או הטמעתם מפלטפורמות אחרות כמו יוטיוב או Vimeo.
- אודיו – פרסום קבצי אודיו כמו רצועות מוזיקה, פודקאסטים או קטעי סאונד.
- ציטוטים: שיתוף ציטוטים מעוררי השראה או מחשבה שנתקלתם בהם, או צרו משלכם.
- קישורים: שתפו קישורים למאמרים מעניינים, אתרי אינטרנט או דפי מדיה חברתית.
- תוכן אינטראקטיבי – טאמבלר תומך בסוגים שונים של תוכן אינטראקטיבי, כגון סקרים, חידונים וסקרים, שיכולים לעניין את העוקבים שלכם.
- לוח בקרה – במערכת של טאמבלר קיים לוח בקרה שבו משתמשים יכולים לראות את הפוסטים שלהם, תוכן מחדש בבלוג ופעילות מהמשתמשים שהם עוקבים אחריהם.
- התאמה אישית – טאמבלר מספק למשתמשים אפשרויות התאמה אישית לבלוגים שלהם, כולל היכולת לבחור ערכות נושא, צבעים, גופנים ופריסות.
- תכונות חברתיות – טאמבלר היא פלטפורמה חברתית, ומשתמשים יכולים לעקוב אחר משתמשים אחרים, לפרסם מחדש את התוכן שלהם (Repost), לעשות לייק לפוסטים ולהגיב עליהם ולשלוח הודעות.
היתרונות המרכזיים של טאמבלר
ממש ידידותי למשתמש
הממשק האינטואיטיבי והידידותי של טאמבלר מקל אפילו על המשתמשים הכי לא מנוסים להתחיל. עם לוח בקרה פשוט המאפשר לכם ליצור ולשתף בקלות תוכן, טאמבלר היא בחירה מצוינת לעסקים ולאנשים פרטיים שרוצים להעביר את המסר שלהם במהירות ובקלות.
אפשרויות התאמה אישית נרחבות
הממשק האינטואיטיבי והידידותי של טאמבלר מקל אפילו על המשתמשים הכי לא מנוסים להתחיל. עם לוח בקרה פשוט המאפשר לכם ליצור ולשתף בקלות תוכן, טאמבלר היא בחירה מצוינת לעסקים ולאנשים פרטיים שרוצים להעביר את המסר שלהם במהירות ובקלות.
בסיס משתמשים גדול
עם מיליוני משתמשים ברחבי העולם, טאמבלר מספקת לעסקים ואנשים פרטיים קהל גדול ומעורב להתחבר אליו. עם שימוש בטאמבלר תוכלו להגיע לגולשים ולקוחות חדשים שמתעניינים במותג או בתוכן שלכם.
שימוש בטאמבלר לקידום אורגני או ממומן
טאמבלר יכולה להיות פלטפורמה רבת עוצמה לקידום אורגני וממומן כאחד. הנה כמה טיפים כיצד להשתמש בטאמבלר לקידום:
- יצירת בלוג – הצעד הראשון לקידום ב טאמבלר הוא יצירת בלוג. הבלוג צריך להיות עקבי עם המותג שלכם וצריך להיות בעל נושא ברור. הקפידו לבחור שם משתמש ייחודי ובלתי נשכח עבור הבלוג שלכם.
- פירסום תוכן מרתק – פרסמו תוכן מרתק ואיכותי בבלוג שלכן באופן קבוע. תוכן זה יכול לכלול פוסטים קצרים בבלוג, תמונות, סרטונים וקובצי GIF. השתמשן בתגיות רלוונטיים כדי להפוך את התוכן שלכם לגלוי יותר.
- צרו קשר עם הקהל שלכם – השיבו לתגובות ולהודעות מהעוקבים שלכם, ועקבו אחר בלוגים רלוונטיים אחרים של טאמבלר. שיתוף פעולה עם הקהל שלכם יעזור לכם לבנות קהילה ולהגדיל את הנראות שלכם בפלטפורמה.
- השתמשו בכלי הפרסום של טאמבלר – טאמבלר מציעה כלי פרסום לעסקים כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם. כלים אלה כוללים פוסטים ממומנים, מודעות וידאו ממומנות וקמפיינים ממומנים ביום.
- שיתוף פעולה עם משתמשי טאמבלר אחרים – שתפו פעולה עם משתמשי טאמבלר אחרים בנישה שלכם כדי לקדם את המותג שלכם. זה יכול לכלול בלוגים לאורחים, קידום צולב או מתנות אירוח.
- השתמשו בניתוח כדי לעקוב אחר הביצועים שלכם – השתמשו בכלי הניתוח המובנים של טאמבלר כדי לעקוב אחר ביצועי הבלוג שלכם ולהבין את התנהגות הקהל שלכם. מידע זה יכול לעזור לכם לשפר את התוכן שלך ולבצע אופטימיזציה של אסטרטגיות הקידום שלכם.