Search
Close this search box.

בדיקת מיקומים בגוגל – מעקב אחר דירוג מילות המפתח שלכם

זמן קריאה: 3 דקות

אם אתם בעלי אתר ועושים לו קידום אורגני בגוגל, חלק גדול ומשמעותי מעבודת ה-SEO  שלכם היא קידום מילות מפתח שרלוונטיות לעסק שלכם על ידי הוספת מאמרים ותכנים לעמודים הרלוונטיים באתר שלכם. השיטה לכך היא שילוב ביטויים במאמרים שלכם בצורה שבה הגולשים מחפשים אותן כדי לקבל מענה לצורך מסוים שהם מחפשים במנועי החיפוש.

כדי לדעת שאתם עושים את העבודה שלכם כמו שצריך והדירוגים של הביטויים שלכם עולים, תצטרכו לבצע מעקב של בדיקת מיקומים בגוגל. במאמר הבא נעסוק בדרכים בהן אפשר לעשות זאת, בין היתר גם שיטה לבדיקת מיקום בגוגל בחינם.

שלב אחד לפני בדיקת מיקומים בגוגל – בצעו אופטימיזציה לתוכן ולתגיות ותוודאו סריקה

התחלתם קידום לאתר שלכם? העליתם מאמרים איכותיים? הגדרתם תגיות מטא ושילבתם בהן מילות מפתח? מצוין! את השלב הראשון עברתם בהצלחה. השלב הבא הוא לוודא שהמאמר שהעליתם נסרק בגוגל כמו שצריך, על מנת שמילות המפתח הרצויות לקידום ששילבתם במאמר יתחילו להתברג בתוצאות החיפוש. ברגע שהמאמר יסרק תוכלו להתחיל לבצע את בדיקת המיקומים בגוגל. הזחלנים של גוגל סורקים אתרים בתדירות מאוד גבוהה, אבל זה לא בהכרח אומר שהלאגוריתם יחליט להציג דווקא את האתר שלכם ולכן חשוב לבצע את המעקב הזה.

איך מבצעים מעקב של בדיקת מיקומים בגוגל?

קיימות מספר דרכים לעשות בהן בדיקת מיקומים בגוגל. הדרך הראשונה פחות מומלצת מהסיבה שהיא פחות יעילה היא ביצוע בדיקה ידנית. כשאתם מבצעים מחקר מילות מפתח ובוחרים את הביטויים שאותם תרצו לשלב במאמר, תכינו לעצמכם קובץ מסודר עם כל המילים שאתם רוצים לקדם, נפחי החיפוש שלהם, התחרות וכמות בפעמים ששילבתם אותן.

כך לאחר תקופה מסוימת כשהעמוד כבר יסרק בגוגל, תוכלו לכתוב בחיפוש את מילת המפתח ולחפש בצורה ידנית את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש ע"י גלילה עד להגעה לאתר (בשיטה זו תוכלו לבצע בדיקת מיקום בגוגל בחינם). תוכלו לספור את כמות האתרים שמופיעים לפני האתר שלכם (כמובן בלי להחשיב את התוצאות האורגניות) או להשתמש בתוסף שממספר את תוצאות החיפוש (ההמלצה שלנו היא להתקין בכרום את התוסף של Ahref). בפסקה הבאה נציג את השיטה השנייה היותר נפוצה.

איך מתבצעת בדיקת מיקומים בגוגל?

השיטה היעילה והנוחה יותר לבדיקת הדירוגים היא שימוש בכלי לבדיקת מיקומים בגוגל. כחלק מקידום אתרים, מומלץ לחבר אותם לכלים למעקב אחרי האינטראקציה וההתנהגות של הגולשים באתר שלכם כמו גוגל אנליטיקס או גוגל סרץ' קונסול. ברגע שהנתונים מהאתר "נשאבים" לכלי מעקב אלה, קיימות תוכנות SEO שניתן לחבר אליהן את הכלים האלו ולראות נתונים אודות האתר שלכם כמו תנועה, אינטראקציות ובין היתר גם לבצע מעקב של בדיקת מיקומים בגוגל.

כלים לבדיקת מיקומים בגוגל

זפו (Zefo SEO) – מערכת ידידותית למשתמשים שרוצים לקבל את הנתונים הבסיסיים בצורה פשוטה. ניתן לבצע מספר פעולות ובדיקות בעזרת המערכת, ביניהן גם בדיקה ומעקב אחר דירוג מילות שאתם מעוניינים לקדם.

כליום (Kol Yom) – כלי SEO מתקדם שעוזר לביצוע אופטימיזציה לעומק של כל העמודים והתוכן באתר. אם את מחפשים גלי לבדיקת מיקומים בגוגל שישמש אתכם בצורה מקצועית אם אופציה לירידה לפרטים הקטנים, כליום היא המערכת בשבילכם. במערכת זו תוכלו גם לבצע מעקב אחר דירוג מילות המפתח וגם להשתמש בפיצ'רים הרבים שהוא מציע כדי למצוא מילות מפתח נוספות רלוונטיות לעסק שאותו אתם רוצים לקדם.

חשיבות מעקב מיקום בגוגל לאחר האופטימיזציה

אז אחרי כל המאמר הזה – למה חשוב לבצע מעקב מיקום בגוגל של ביטויים שרלוונטיים לעסק? כי כמו כל עבודה שעושים, נראה לדעת אם הדרך שבה אנחנו מבצעים את הפעולות היא נכונה, עובדת וממירה. אם נראה שביטוי מסוים לא עולה בדירוגים, כנראה שיש לזה סיבה ודרך פעולה שתוביל לפתרון שיספק אתכם או את האדם / ארגון שעבורו אתם נותנים את השירות.

אז לסיכום, אם אתם רוצים לא רק לראות תוצאות, אלא גם לשפר את המיקומים כל הזמן בשגרת העבודה השוטפת שלכם, בדיקת מיקומים בגוגל היא חיונית. להצלחה שלכם כדי שתוכלו להבין מה עובד יותר ומה צריך שיפור.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook