Search
Close this search box.

תגיות מטא (Meta Tags) – סוגים, הטמעה והחשיבות ל-SEO

זמן קריאה: 4 דקות

כל מקדם SEO מצעיר ביותר ועד למנוסה ביותר יודע שתגיות מטא חלק בלתי נפרד בפעולות הבסיס שיש לבצע בקידום אורגני.

תגיות מטא הן תגיות HTML שתפקידן לעזור למנועי החפוש להבין ולסווג את סוג התוכן של עמוד מסוים. יש 3 תגיות מרכזיות שעליהן נדבר במאמר, כאשר לכל אחת מהן, תפקיד מרכזי בשיפור הנראות ושיעורי הקליקים בדפי תוצאות של מנועי החיפוש.

תגיות מטא - שילוב תגי מטא בקידום האתר שלכם

תוכן עניינים

תגית מטא טייטל (Meta Title) - כותרת

תגית המטא טייטל (כותרת) היא ללא ספק התגית החשובה ביותר לקידום אתרים. היא משמשת נקודת מעורבות ראשונה עם הקהל שלכם ועם מנועי החיפוש כאחד. תגית מטא כותרת טובה אמורה להכיל את המהות של תוכן העמוד שלכם בצורה תמציתית ומושכת וזוהי הכותרת שמופיעה בתוצאות החיפוש. זו בעצם ההזדמנות הראשונה שלכם לספר למנועי החיפוש על מה הדף שלכם. שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים ממליצות לשמור על תגית המטא טייטל שלכם מתחת ל-60 תווים כדי להבטיח שהיא מוצגת כראוי בתוצאות החיפוש.

תגית מטא דיסקריפשן (Meta Description) - תיאור

הבאה בתור של החשיבות היא תגית מטא דיסקריפשן (תגית תיאור). תגית זו מציעה תמונת מצב של מה שמשתמשים יכולים לצפות למצוא בדף שלכם, ומתפקדת כחלק בלתי נפרד נוסף מ-SEO. למרות שזה לא משפיע ישירות על דירוג הדפים, תגית מטא תיאור משכנעת יכולה לשפר את שיעורי ההקלקה. זו ההזדמנות שלכם לפרסם תוכן למבקרים פוטנציאליים, ולספר להם למה כדאי להם ללחוץ על הקישור שלכם ולא על האחרים. אורכה של תגית דיסקריפשן צריכה להיות באורך של בין 150-160 תווים כדי להבטיח שההמודעה שלכם תיראה כולה.

תגית אלט (Alternative Text) - טקסט חלופי

אז כמו שהבנתם, תגית מטא טייטל ודסיקריפשן חיוניות מאוד לקידום האתר שלכם, אבל תגית אלט ממלאת תפקיד הכרחי גם היא ב"מאחורי הקלעים" של קידום אתרים. תגיות Alt משמשות בתוך קוד HTML כדי לתאר את המראה והתפקיד של תמונה מסוימת בדף. הן מחזקות את קידום האתר בכך שהן מספקות למנועי החיפוש טקסט תיאורי שעוזר לאינדקס להבין מה בתמונה. תגית זו חיונית גם עבודה גולשים עם ליקויי ראייה, כדי לעזור להם להבין את התוכן של התמונה. שילוב מילות מפתח רלוונטיות בתגיות ה-alt שלכם יכולה גם כן לתרום לקידום שלכם.

תגית מילת מפתח (Meta Keyword)

תגית Meta Keyword שימשה בעבר כדי לספק מילות מפתח רלוונטיות לתוכן של עמוד מסוים.כיום מנועי החיפוש כבר לא מחשיבים אותה כגורם לדירוג אתר מכיוון שהיא נוצל לרעה על ידי מקדמי אתרים בעבר. כיום מנועי החיפוש מסתמכים בעיקר על גורמים אחרים, כמו התוכן בפועל של העמוד.

איך מגדירים תגי מטא?

כפי שציינו, תגי מטא הן תגיות שמגדירים בעמוד בעזרת קוד HTML, אך כיום יש פתרונות נוספים הרבה יותר פשוטים שיכולים לשמש אנשים שמתעסקים בבנייה או קידום אתרים ללא ידע בקוד.

תוכלו להגדיר את תגי המטא באתר שלכם בעזרת תוסף יוסט SEO.

תוסף זה משמש אנשים שמתעסקים בקידום אתרים לצורך עריכת העמוד מאחורי הקלעים וביצוע הגדרות שהם רוצים שישפיעו על אותו עמוד.

ברגע שיצרתם פוסט חדש או לחצתם על "עריכה" לפוסט קיים, ייפתח לכם העורך של וורדפרס. בחלק התחתון של העמוד יופיע התוסף ביחד עם כל ההגדרות שהוא מציע לאותו עמוד ספציפי שאותו אתם עורכים.

בחלק העליון – "ביטוי מפתח למיקוד" תוכלו להגדיר את תגית ה-Keyword (מילת מפתח אחת).

לאחר מכן תופיע לכם תצוגה מקדימה לאיך תראה המודעה של העמוד שלכם בתוצאות החיפוש.

מתחת לתצוגה המקדימה, יופיעו לכם השורות בהן מגדירים את תגיות הכותרת והתיאור. שימו לב – מתחת לכל שורה יש קו שעוזר לכם להבין האם התגית שלכם באורך מתאים.

הקו מופיע בצבעי רמזור: אדום – לא תקין (אורך או קצר מדי), כתום – טעון שיפור, ירוק – תקין. מומלץ לנצל את כל התווים.

איך אפשר לדעת איזה תגית מוגדרת בעמוד מסוים?

קיימות מספר דרכים לבדוק איזה תגיות מטא הגדיר הבן אדם שמתעסק באתר לעמוד מסוים. למשתמשים בדפדפן כרום, אנו ממליצים על דרך פשוטה, נוחה ומומלצת בקרב מקדמי אתרים – שימוש בתוסף לדפדפן בשם "SEO Meta 1 Click".

בעזרת תוסף זה, תוכלו להיכנס לעמוד ספציפי באתר, ללחוץ על ה- "S" האדומה כמו בתמונה כאן והתוסף יציג לכם נתונים על אותו עמוד. בין הנתונים האלו נכללים תגיות המטא טייטל ודיסקריפשן, ואפילו סימון האם אורך התווים שלהן תקין.  

כדי להתקין את התוסף, חפשו בגוגל "SEO Meta 1 Click extension", לחצו על "התקן" והתוסף יתווסף לכם לרשימת התוספים שלכם.

השילוב של תגיות מטא באסטרטגיית SEO

כדי למקדם את הפוטנציאל של תגיות המטא עבור הקידום שלכם, צריך להבין שהכוח שלהן טמון בסינרגיה. תגית המטא כותרת, תיאור ואלט אמורוץ לעבוד יחד בהרמוניה כדי להציע למשתמשים ולמנועי החיפוש תיאור ברור ומדויק של תוכן האתר שלכם.

  • עקביות ודאו שתגיות המטא כותרת ותיאור שלכם משקפים באופן עקבי את התוכן שלכם. מנועי חיפוש כמו גוגל מעריכים דיוק ועשויים להעניש את האתר שלכם אם תגיות המטא שלכם מטעות.
  • אופטימיזציה של מילות מפתחתכללו באופן אסטרטגי מילות מפתח רלוונטיות בתגיות המטא. עם זאת, הימנעו מ"הספמה" (שימוש יתר) של מילות מפתח כיוון שזה עלול להוביל לעונשים. השתמשו במילות מפתח באופן טבעי בתגיות המטא שלכם.
  • מעורבות ופעולה – כתבו את תגית המטא דיסקריפשן שלכם במטרה שתוביל למעורבות. השתמשו בשפה מכוונת פעולה כדי לעודד אנשים להקליק על המודעה שלכם ולשלב הנעה לפעולה במידת הצורך.
  • אופטימיזציה של תמונה – השתמשו בתגיות אלט לא רק לקידום האתר שלכם, אלא גם לשיפור חווית המשתמש. תארו את התמונות בצורה מדויקת והשתמשו במילות מפתח בצורה חכמה כדי לעזור למנועי החיפוש להוסיף את התמונות שלכם לאינדקס בהקשר שתומך בתוכן שלכם.

 

צריכים מידע נוסף על אופן השימוש בתגיות מטא? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשרותכם!

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook