Search
Close this search box.

הוטג'אר (hotjar) – מפות חום ומעקב אחרי התנהגות גולש

זמן קריאה: 3 דקות

אם יש לכם אתר אינטרנט או שאתם מנהלים עסק ברשת, אתם בוודאי יודעים כמה חשוב להבין באיזה צורה הגולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם.

הבנת התנהגות המשתמש היא חיונית בזיהוי תחומים לשיפור, ובסופו של דבר שיפור חווית המשתמש.

כלי אחד שיכול לעזור לכם לעשות בדיוק את זה הוא הוטג'אר.

הוטג'אר - מפות חום

מה זה הוטג'אר?

הוטג'אר (HotJar) הוא כלי ניתוח חוויית משתמש All In One המאפשר לכם לראות איך ובאיזה צורה הגולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. הוא מספק מגוון תכונות, כמו מפות חום, הקלטות של סשנים, סקרים ומשובים, שכולם פועלים יחד כדי לספק תמונה מקיפה של האופן שבו משתמשים מתקשרים לאתר שלכם.

איך הוטג'אר עובד?

הוטג'אר מבצעת איסוף נתונים מהאתר שלכם והפיכתם לתובנות קלות להבנה. היא עושה זאת בכמה דרכים:

  • מפות חום – מפות חום בהוטג'אר הן הדמיה של מעורבות המשתמשים באתר שלכם. הן מראות לכם איפה הגולשים לוחצים, גוללים ומזיזים את העכבר שלהם בדף. מפות חום נוצרות על ידי מעקב אחר תנועת העכבר של המבקרים באתר שלכם ולאחר מכן צבירת נתונים אלה לייצוג חזותי.

    ישנן שלושה סוגים של מפות חום בהוטג'אר:

    מפות חום של לחיצה / הקלקה – מפת חום זו מראה לכם היכן משתמשים לוחצים בדף. האזורים עם יותר קליקים מוצגים בצבעים חמים יותר, בעוד אזורים עם פחות קליקים מוצגים בצבעים קרירים יותר.

    מפות חום של תזוזה – מפת חום זו מראה לכם לאן המשתמשים מזיזים את הסמן / עכבר שלהם בדף. זה יכול להיות מועיל בזיהוי תחומי עניין או בלבול.

    מפת חום של גלילה – מפת חום זו מראה לכם עד כמה משתמשים גוללים למטה בדף. זה יכול לעזור לכם לזהות אילו חלקים בדף שלך מרתקים ביותר ואיזה עשוי להזדקק לתשומת לב רבה יותר.

  • הקלטות הפעלה – פיצ'ר ההקלטה בהוטג'אר מאפשר לכם להקליט ולהפעיל מחדש הפעלות של משתמשים באתר שלכם. זה אומר שאתם יכולים לראות בדיוק איך משתמשים בודדים מקיימים אינטראקציה באתר, כולל איפה הם לוחצים, איך הם מזיזים את העכבר שלהם והיכן הם מבלים בכל עמוד.

    כשאתם מפעילים הקלטה בהוטג'אר, היא לוכדת את כל אינטראקציות המשתמשים באתר ויוצרת הקלטת וידאו של כל הפעלה. לאחר מכן תוכלו להפעיל מחדש את המפגשים האלה כדי להבין טוב יותר כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר ולזהות כל אזור שעלול לגרום לתסכול או בלבול.

    פיצ'ר ההקלטה יכול להיות שימושי במיוחד לזיהוי בעיות כגון קישורים שבורים, ניווט מבלבל או זמני טעינת דפים איטיים. זה גם יכול לעזור לכם להבין כיצד משתמשים עוסקים בתכונות או תוכן ספציפיים באתר שלכם, מה שיכול לתת החלטות לגבי עיצוב ואסטרטגיית תוכן.

    חשוב לציין שפיצ'ר ההקלטה נועד להיות ידידותי לפרטיות. מידע מזהה אישי, כגון סיסמאות ופרטי כרטיס אשראי, מוסווה באופן אוטומטי ואינו מתועד. משתמשים יכולים גם לבטל את ההקלטה אם הם רוצים.

  • סקרים – סקרים מאפשרים לבקש ממשתמשים משוב על החוויה שלהם עם האתר שלכם. מידע זה יכול לעזור לכם לזהות אזורים לשיפור ולבצע שינויים שישפרו את חווית המשתמש.
  • סקרי משוב – סקרי משוב הם סקרים קטנים המופיעים באתר שלכם ומבקשים ממשתמשים לקבל משוב. זו יכולה להיות דרך מצוינת לקבל משוב ממשתמשים שאולי לא מוכנים למלא סקר ארוך יותר.
  • משפכי המרות – משפכי המרות מראים לכם כיצד הגולשים עוברים באתר שלכם ממקום למקום והיכן הם עשויים לנטוש. זה יכול לעזור לכם לזהות אזורים באתר שדורשים שיפור ולייעל את שיעור ההמרות שלכם.

מדריך למתחילים בשימוש בהוטג'אר

קרדיט ל- Pierluigi Giglio

איך מטמיעים הוטג'אר באתר וורדפרס?

התקנת הוטג'אר באתר וורדפרס היא תהליך פשוט, להלן השלבים:

  • הירשמו לחשבון הוטג'אר – אם עדיין לא עשיתם זאת, הירשמו לחשבון הוטג'אר. אתם יכולים לעשות זאת על ידי ביקור כניסה לאתר הוטג'אר -> יצירת חשבון.
  • השיגו את קוד המעקב שלכם – לאחר שנרשמתם לחשבון הוטג'אר, תצטרכו להשיג את קוד המעקב שלכם. כדי לעשות זאת, היכנסו לחשבון הוטג'אר שלכם והכנסו ל"אתרים וארגונים", שם תראו רשימה של אתרים שהוספתם להוטג'אר. מצאו את האתר שבו אתם רוצים להתקין את ההוטג'אר ולחצו על כפתור "קוד המעקב" – זה יציג לכם את קוד המעקב שכם.
  • התקינו את הפלאגין של הוטג'אר – ישנן כמה דרכים שונות להתקין את קוד המעקב של הוטג'אר באתר הוורדפרס שלכם. אחת הדרכים הקלות ביותר היא להשתמש בתוסף Hotjar. כדי להתקין את התוסף, היכנס ללוח הבקרה של הוורדפרס שלכם, הכנסו לתוספים > הוספת חדש. חפשו את הפלאגין של הוטג'אר, התקינו והפעילו אותו.
  • הוסיפו את קוד המעקב של הוטג'אר לתוסף: לאחר שהתקנתם את התוסף, הכנסו להגדרות > Hotjar בלוח בקרה, שם תראו שדה שבו תוכלו להדביק את קוד המעקב שלכם. הדביקו את הקוד בשדה זה ושמרו את השינויים שלכם.
  • וודאו התקנה – לאחר הוספת קוד המעקב של הוטג'אר לפלאגין, עליכם לוודא ש-Hotjar מותקן כהלכה באתר שלכם. כדי לעשות זאת, חזרו לחשבון הוטג'אר שלכם והכנסו שוב לאתרים וארגונים. מצאו את האתר שבו התקנתם את הוטג'אר ובדקו את הסטטוס. אם הוטג'אר מותקן כהלכה, הסטטוס אמור לומר "המעקב עובד".

שיטה נוספת שתוכלו להשתמש בה היא לבצע הטמעה ידנית של קוד המעקב באמצעות אלמנטור. הכנסו ללוח הבקרה שלכם > לחצו על אלמנטור > ניהול קודים, הדביקו את קוד המעקב ולחצו "פרסם". כמובן גם כאן תוודאו שהקוד הוטמע בצורה תקינה.

וזהו – הוטג'אר אמור להיות מותקן כמו שצריך באתר הוורדפרס שלכם ואתם אמור להיות מסוגלים להתחיל להשתמש בפיצ'רים שלו כדי לשפר את חווית המשתמש באתר שלכם 😊

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook