Search
Close this search box.

תוצאות עשירות וסכימות

זמן קריאה: 4 דקות

מה הן תוצאות עשירות בגוגל?

Rich Snippets הן סוג של תוצאות עשירות המופיעות בדף תוצאות החיפוש של גוגל. מה הכוונה תוצאות עשירות – אלו תוצאות שמספקות בנוסף לתוצאת החיפוש הרגילה גם סיכום תמציתי של התוכן בדף מסוים, יחד עם מידע נוסף הרלוונטי לשאילתת החיפוש של המשתמש.

 

תוצאות עשירות כוללות בדרך כלל נתונים מובנים כגון ביקורות, דירוגים, תמחור, זמינות ומטא נתונים אחרים המוטמעים בקוד HTML של דף אינטרנט. הנתונים המובנים הללו עוזרים לגוגל להבין את תוכן העמוד ולהציג אותו בצורה משמעותית ושימושית יותר למשתמש.

לדוגמה, קטע "עשיר" למתכון עשוי לכלול את שם המתכון, תמונה של המנה, זמן הבישול, ספירת הקלוריות ודירוג המתכון. באופן דומה, Rich Snippet עבור מוצר עשוי לכלול את שם המוצר, תמונה, המחיר ודירוג כוכבים על סמך ביקורות של לקוחות.

תוצאות עשירות נועדו להפוך את תוצאות החיפוש למושכות יותר ואינפורמטיביות יותר עבור המשתמשים, וכדי לעזור לבעלי אתרים להגדיל את שיעורי הקליקים והתנועה לאתרים שלהם.

Schema Markup & Rich Results

תוכן עניינים

מהי סכימה (Markup) ושימושיה?

ב-SEO, סכימה מתייחסת לשפת סימון נתונים מובנית המסייעת למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן בדף באתר. סימון סכימה מוסיף נתונים נוספים לקוד HTML בדף אינטרנט, מה שמאפשר למנועי חיפוש לסווג ולהציג טוב יותר את התוכן של דף אינטרנט זה בתוצאות החיפוש. נתונים אלו יכולים לכלול מידע על סוג התוכן בעמוד (כגון מתכון, מאמר או אירוע), מחבר התוכן, תאריך פרסום הדף ועוד.

על ידי הטמעת סימון סכימה באתר, מנועי חיפוש יכולים ליצור תוצאות חיפוש עשירות ואינפורמטיביות יותר, שיכולות להגדיל את שיעורי הקליקים ובסופו של דבר להוביל יותר תנועה לאתר. בנוסף, סימון סכימה יכול לעזור למנועי חיפוש להבין את ההקשר של דף אינטרנט, מה שיכול לעזור לשפר את הדירוג עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות.

אילו סוגים של סכמות קיימות?

סכימת עסקים מקומיים (Local Business)

סכמת עסקים מקומיים היא סימון נתונים מובנה המסייע למנועי חיפוש כמו גוגל להבין את המידע הבסיסי על עסק מקומי. זהו סוג של סימון סכימה המשתמש בפורמט סטנדרטי כדי לספק למנועי חיפוש מידע כגון שם העסק, כתובת, מספר טלפון, שעות פעילות, ביקורות ודירוגים.

על ידי הוספת סכימה זו, תוכלו להקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק באינטרנט, ולעזור לעסק להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות.

סכימה מסוג עסקים מקומיים חשובה במיוחד לעסקים קטנים ומקומיים, מכיוון שהיא יכולה לעזור להם להתחרות עם עסקים גדולים יותר באזורם. זה יכול לשמש גם כל עסק שיש לו מיקום פיזי, כגון חנות, מסעדה או משרד, ורוצה לשפר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש המקומיות.

 סכימת מאמרים (Article)

סכמת מאמרים באתר יכולה לעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן של מאמר, מחברו, תאריך הפרסום ופרטים חשובים אחרים.

כאשר מנועי חיפוש סורקים אתר עם סימון סכמת מאמר, הם יכולים לחלץ את המידע שסופק ולהשתמש בו כדי להציג קטע עשיר בתוצאות החיפוש, שעשוי לכלול את כותרת המאמר, מחבר, תאריך פרסום וסיכום קצר של התוכן.

ניתן להחיל סכימת מאמרים על כל סוג של מאמר, כולל מאמרי חדשות, פוסטים בבלוג, מאמרי דעה ועוד. זה יכול לשמש גם כל אתר שמפרסם מאמרים ורוצה לשפר את הנראות של התוכן שלו בתוצאות החיפוש.

סכימת מתכונים 

 סכימת מתכונים, הידועה גם כ-Recipe Markup, משתמשת בקבוצה של תגי HTML סטנדרטיים כדי לתאר את ההיבטים השונים של מתכון, כגון מרכיביו, זמן הבישול ומידע תזונתי. סכימת מתכון יכולה לשפר את הנראות והאמינות של מתכון, מכיוון שהיא מספקת תצוגה מקדימה מפורטת ואינפורמטיבית יותר של המתכון בתוצאות החיפוש. בנוסף לסיוע למנועי חיפוש להבין ולהציג מידע על מתכונים, סכימת מתכונים יכולה לשמש גם אתרים ויישומים הקשורים למתכון כדי ליצור המלצות מתכונים ותוכניות ארוחות מקיפות ומותאמות יותר.

ישנם סוגים רבים ושונים של סכמות שניתן להשתמש בהן בקידום אתרים, בהתאם לסוג התוכן בדף אינטרנט. כמה סוגים נפוצים של סכימות כוללים:

 

סכימת ארגון (Organization Schema)

סכימת ארגון, הידועה גם בשם "Organization markup" או "Organization structured data", היא סוג של סימון נתונים מובנה שניתן להוסיף לקוד HTML של אתר אינטרנט כדי לספק למנועי חיפוש ויישומים אחרים מידע על ארגון מסוים, כגון השם, הלוגו, הכתובת, מספר הטלפון שלו, פרופילי הרשתות החברתיות ופרטים רלוונטיים אחרים.

על ידי הוספת סכימת ארגון לאתר שלכם, תוכלו לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן וההקשר של האתר שלכם, ולשפר את הנראות של דפי האינטרנט של העסק שלכם בתוצאות החיפוש. זה גם יכול לעזור לשפר את המראה של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, על ידי הצגת מידע נוסף על הארגון שלכם בצורה של תוצאות עשירות Rich Snippets)), כגון דירוגי כוכבים, ביקורות ופרטים ליצירת קשר.

סכמת ארגון

סכימת אירועים

סכימת אירועים, הידועה גם בשם Event Markup, מספקת מידע על אירועים באופן שמנועי חיפוש יכולים להבין. הוא משתמש בקבוצה של תגי HTML סטנדרטיים כדי לתאר את ההיבטים השונים של אירוע, כגון שמו, תאריך, שעה, מיקומו ופרטי הכרטיסים שלו. על ידי שימוש בסימון סכימת אירועים באתר, מנועי חיפוש יכולים בקלות לסרוק ולהבין את פרטי האירוע, ואולי להציג אותו בתוצאות החיפוש בצורה אינפורמטיבית ומושכת יותר מבחינה ויזואלית. זה יכול לשפר את הנראות והאמינות של האירוע, ולהקל על משתמשים מתעניינים למצוא אותו ולהשתתף בו.

ניתן להשתמש בסימון סכימת אירועים עבור מגוון רחב של אירועים, כולל קונצרטים, כנסים, פסטיבלים ומשחקי ספורט. זה יכול לשמש גם כדי לספק מידע על אירועים וירטואליים או סמינרים מקוונים. על ידי מתן נתונים מובנים על אירוע, זה עוזר להבטיח שהמידע הנכון יוצג במקומות הנכונים, מה שמקל על אנשים למצוא את האירוע ולעסוק בו.

 

סכימת מוצר (Product)

עם סכימת המוצר, אתם יכולים לכלול פרטים כגון שם המוצר, המותג, התיאור, המחיר, הזמינות, ביקורות ועוד. זה יכול לעזור לשפר את הנראות ושיעורי ההקלקה של דפי המוצר שלכם בתוצאות החיפוש וגם יכול לשפר את חווית המשתמש על ידי מתן מידע רלוונטי ושימושי יותר.

אלו הן רק כמה דוגמאות לסוגים רבים ושונים של סכמות שניתן להשתמש בהן כשעושים קידום אתרים אורגני בגוגל. על ידי הטמעת סימון הסכימה המתאים בדף אינטרנט, בעלי אתרים יכולים לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר שלהם, מה שיכול להוביל לדירוג גבוה יותר ולנראות מוגברת בתוצאות החיפוש.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook