Search
Close this search box.

אימייל מרקטינג – המדריך המלא לשיווק במייל

זמן קריאה: 2 דקות

מה זה אימייל מרקטינג?

שיווק במייל (או במונח בעולם הדיגיטלי "אימייל מרקטינג") הוא כלי בעל ערך ונפוץ מאוד בערכת הכלים לשיווק בדיגיטל. שיווק מסוג זה לא תמיד מובן ולא מספיק מנוצל, לשיווק במייל יש פוטנציאל מדהים לעסקים בכל הגדלים. בתהליך זה מתבצעת שליחת הודעות קידום מכירות, ניוזלטרים, עדכונים או הצעות ישירות לתיבת הדואר הנכנס של הלקוח הפוטנציאלי.

צורת תקשורת אישית וישירה זו מאפשרת לעסקים להתחבר לקהל שלהם בצורה שמעט שיטות שיווק אחרות יכולות. הלחם והחמאה של אימייל מרקטינג הם יצירה וטיפוח של מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, לידים ולקוחות.

מדובר ביצירת תוכן מעניין, רלוונטי ובעל ערך ששומר על המותג שלכם בראש מעייניהם ומעודד אותם לפעול.

תוכן עניינים

איך עובד שיווק במייל?

תהליך השיווק במייל מתחיל בבניית רשימת דיוור איכותית. ניתן לעשות זאת באמצעות טפסי הצטרפות באתר שלכם, קידום מכירות ברשתות החברתיות או אסטרטגיות אחרות ליצירת לידים. המפתח הוא לאסוף כתובות מייל מאנשים שהביעו עניין במוצר או בשירות שלכם.

לאחר בניית את הרשימה, תוכלו להתחיל ליצור תוכן מעניין ומשכנע. זה יכול להיות ניוזלטרים, עדכוני מוצרים, מבצעים מיוחדים, תוכן חינוכי או הודעות מותאמות אישית. המטרה היא ליצור תוכן שיהדהד עם הקהל שלכם ויחייב אותם לעסוק במותג שלכם. לאחר מכן תפעילו את הקמפיין שיווק במייל באמצעות מערכת אימייל מרקטינג.

פלטפורמות אלו מספקות כלים לעיצוב, שליחה ומעקב אחר הצלחת מסעות הפרסום שלך בדוא"ל.

דוגמה לאימייל מרקטינג

מכירים את זה שאתם נכנסים לחנות בתוך אתר איקומרס, גוללים עוד ועוד מוצרים, בעוד ועוד קטגוריות ועדיין מתלבטים? מכירים את ההתלבטות בין הצבע או המידה של המוצר? בכל הזמן הזה שאתם מסתוביים וחושבים מה כדאי לקנות, הקודים שמוטמעים באתר מסתובבים ביחד איתכם.

לרוב, במידה ותתלבטו ובסוף לא תבצעו רכישה, המודעה שתראו בשיווק למייל שלכם תהיה בסגנון "שכחת לבצע רכישה?" עם לינק ישיר לחזור לאיפה שנטשתם.

בסוף כן רכשתם? עדיין קיימת אפשרות שתראו מודעה בסגנון "אולי יעניין אתכם גם", עם מוצרים דומים / משלימים למוצרים שרכשתם (תלוי בסוג האימייל מרקטינג שבית העסק מבצע).

אימייל מרקטינג שיווק במייל

מערכת אימייל מרקטינג - בחינם או בתשלום?

אפשר להתחיל שיווק במייל בחינם באמצעות כלים כמו של Mailchimp או פלטפורמות דומות, אך ככל שרשימת המנויים שלכם תגדל, כך גם הסיכוי שתצטרכו להשקיע בתוכנית בתשלום. תוכניות בתשלום מגיעות לרוב עם תכונות נוספות, כגון ניתוח מתקדם, יכולות פילוח ורצפי אימייל אוטומטיים. לכן, אימייל מרטינג יכול להתחיל כאסטרטגיה בעלות נמוכה, אך הוא דורש השקעה ככל שהאסטרטגיה שלכם מבשילה ורשימת המנויים שלך גדלה.

האם כדאי לעשות שיווק במייל?

אימייל מרקטינג הוא כלי יעיל מאוד, המתהדר בהחזר ROI מרשים (החזר על השקעה). על כל $1 שהושקע בשיווק במייל, התשואה הממוצעת היא $42. המשמעות היא שלמרות היותה אחת הצורות הוותיקות ביותר של שיווק דיגיטלי, היא ממשיכה להעלות ביצועים טובים יותר באסטרטגיות חדשות וטרנדיות יותר. בנוסף, שיווק במייל מאפשר תקשורת מותאמת אישית. שלא כמו רשתות חברתיות, שבה אתם משדר מסרים לקהל רחב, הדואר האלקטרוני מאפשר לכם להתאים תוכן לאדם, בהתבסס על התנהגויות, העדפות ואינטראקציות קודמות שלו.

לאילו עסקים מתאים אימייל מרקטינג?

שיווק בדואר אלקטרוני מתאים למעשה לכל סוגי העסקים, מחנויות מקומיות קטנות ועד לתאגידים רב לאומיים. זה יעיל במיוחד עבור מסחר אלקטרוני, שבו ניתן להשתמש בו לשליחת המלצות מוצרים מותאמות אישית, תזכורות לנטישת עגלה וקודי הנחה בלעדיים.  עם זאת, שיווק בדוא"ל יכול להיות פחות יעיל לעסקים שלא מרבים לתקשר ישירות עם הלקוחות שלהם, כמו חברות ייצור או לוגיסטיקה. במקרים אלו, צורות שיווק אחרות עשויות להתאים יותר.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook