Search
Close this search box.

קניית צפיות ביוטיוב – האם זה כדאי ואיך זה עובד?

זמן קריאה: 3 דקות

היי, אני רון, מתעסק בקידום תוכן ברשתות חברתיות כבר מספר שנים ומומחה בעיקר ביוטיוב ממנו התחלתי. אני משער שאם הגעת לכאן כנראה שאת/ה מתעניינים בנושא קניית צפיות ורוצים קצת יותר להבין איך זה עובד, למה וכמה. המאמר הנ"ל נכתב כאשר יוטיוב בראשי אך הוא נכון ככלל אצבע לכל רשת חברתית בנושא זה.

ראשית, קצת על היקף התופעה, לאיזו פעולה נשתמש במונח "קניית צפיות", "רכישת צפיות" או "זיוף צפיות" ולאיזו לא.

קניית צפיות בשנת 2022 הינו דבר שבשגרה (לצערנו או שלא). התופעה קיימת כבר קרוב ל-15 שנה ובכל שנה ושנה ההיקף הולך ומתרחב. כבר לפני עשור יוטיוב ביצע פעולה שזכתה לפרסום רב כאשר נמחקו מיליארדי צפיות מערוצים של אמנים מפורסמים כמו מייקל ג'קסון וביונסה ואמנים נוספים מהלייבלים של סוני ויוניברסאל. כמקור ראשון אני יכול להעיד שקניית צפיות מתרחשת בכל תחום ולא רק בתחום המוזיקה ומתבצעת גם עבור אמנים מצליחים ביותר וגם כאלה אשר בתחילת דרכם.

בגדול, כאשר מדברים על קניית צפיות מתייחסים להזרמת צפיות או העלאת מספר הצפיות המוצג לצופה בתוכן באופן שאינו אורגני.

מכאן יש לנו שתי אפשרויות:

  1. צפיות המגיעות באמצעות קמפיין גוגל אדס.
  2. כל שאר הדרכים (קניית צפיות "קלאסית").
קניית צפיות ביוטיוב

קמפיין גוגל אדס

יוטיוב כידוע שייכת לגוגל. פרסום בתוך יוטיוב באופן רשמי או לבן, אם תרצו, יכול להתבצע רק באמצעות מערכת הפרסום של גוגל אדס (או מערכות אחרות לעסקים גדולים יותר, גם כן של גוגל). באמצעות קמפיין שכזה ניתן לפרסם את הסרטון המבוקש עבורו חפצה נפשכם להעלות את מספר הצפיות ובכך לגרום לעלייה. הסרטון יכול להיות מופץ לקהל מטורגט, כלומר מאופיין לפי קהל היעד שלכם, או שלא.

כאשר תבחרו לטרגט את קהל היעד במטרה להגיע באמת לקהל הרלוונטי אליכם לתוכן, זהו המקרה היחידי בו לא הייתי עוד משתמש במונח קניית צפיות אלא "קמפיין פרסומות ביוטיוב".

כאשר אנו נבחר לא לטרגט את קהל היעד, הדבר יהיה שקול עבורי לקניית צפיות, עם היתרונות והחסרונות הרלוונטים לגוגל אדס, משום שהמטרה היחידה של פעולה זו היא העלאת מספר הצפיות.

היתרונות בשימוש בקמפיין פרסומות בגוגל אדס:

  1. כאשר תבחרו לטרגט – זאת תהיה כנראה הדרך היחידה להגיע לקהל יעד רלוונטי באופן שאינו אורגני.
  2. התהליך רשמי/מובנה/לבן – אין סיכון שצפיות ימחקו.
  3. ניתן למעקב דרך גוגל אנליטיקס.

החסרונות בשימוש בקמפיין פרסומות בגוגל אדס:

  1. יקר, יקר, יקר – בין אם תבחרו לטרגט או שלא, העלויות בגוגל אדס גבוהות ורק ממשיכות לעלות עם הזמן.
  2. מאחר והצפיות מגיעות באמצעות פרסומות שגוגל מפרסם הצפיות לא נחשבות לקידום הסרטון באלגוריתם גוגל. האלגוריתם יודע למעשה ששילמנו על הצפיות האלה ולא מייחס להן כלל חשיבות בדירוג הסרטון באלגוריתם (משפיע כמובן על הדירוג בסרטונים החמים והצעה של הסרטון לצופים אחרים ע"י יוטיוב)
  3. הצופים שהפרסומת מוצגת עבורם יודעים שמדובר בפרסומת, ישנם לקוחות שרוצים להמנע מכך.

קניית צפיות "קלאסית"

שתי הסיבות היחידות לקנות צפיות הן:

  1. שיפור הנראות ואפקט פסיכולוגי – כאשר אנחנו נתקלים בתוכן עם מספר צפיות גבוה אנו נוטים לתת לתוכן יותר תשומת לב וההסתברות למעורבות (engagement) עם התוכן עולה משמעותית.
  2. שיפור דירוג הסרטון באלגוריתם יוטיוב – אלגוריתם יוטיוב לוקח בחשבון מספר משתנים על מנת לקבוע דירוג של סרטון ובהתאם לכך להציע אותו באופן אורגני לצופים או לצרף ולדרג אותו בסרטונים החמים למשל. באמצעות קניית צפיות ניתן לשפר מספר משתנים בעלי משקל בחישוב הדירוג.

ניתן "להכניס" צפיות לסרטון בשלל דרכים, לא אלאה בהן אך אתן מספר דוגמאות.

  1. שימוש בבוטים – תוכנות שמבצעות פעולות אוטומטיות, למעשה מחליפות בן אדם ומקליקות באופן אוטומטי על מנת להעלות את מספר הצפיות.
  2. שימוש בפלייליסטים ובוטים – הוספת הסרטון שלכם לפלייליסט ש"נצפה" שוב ושוב גם כן על ידי בוטים.
  3. שימוש בהטמעת הסרטון כפרסומת באתרים חיצוניים ליוטיוב – כאן אנשים אמיתיים יצפו בסרטון.

אלו רק שלוש דוגמאות מתוך שלל דרכים בהם ניתן להכניס צפיות לסרטון, חשוב לציין כי אין מה לחשוש מהמילה בוט או אוטומציה ולפעמים השימוש בבוט עדיף בהרבה על צפיות "אמיתיות" לכאורה.

היתרונות בקניית צפיות:

  1. האלגוריתם מתייחס לצפיות כצפיות אורגניות ומיחס חשיבות לנתונים המתקבלים מהצפיות על מנת לדרג את הסרטון (רלוונטי לסרטונים החמים – trending, למשל).
  2. בהתאם לשירות עצמו, ניתן לדעת מראש איזה זמן צפיה נקבל עבור הצפיות ולשלוט על משתנים אחרים כמו מקור התנועה – רלוונטי לדירוג הסרטון.
  3. ניתן להכניס את הצפיות במהירויות גבוהות.
  4. עלות נמוכה.
  5. לא קיים סיכון לערוץ או לסרטון.
  6. לא צריך לספק פרטים מעבר לקישור לסרטון.

החסרונות בקניית צפיות:

  1. הצפיות יכולות לרדת/להחתך כאשר השירות מבוצע בצורה לא מקצועית.
  2. הצפיות יכולות לרדת/להחתך כאשר ישנו עדכון אלגוריתם ביוטיוב (ואז ניתן למלא אותן חזרה).

קניית צפיות - סיכום

השירות של קניית צפיות מאפשר לך להכניס צפיות במהירות לסרטון שלך. השירות הינו ללא סיכון ומאפשר יתרונות שלא קיימים בקמפיין פרסומות באמצעות גוגל אדס. שיפור הנראות של מספר הצפיות והשגה של אפקט פסיכולוגי וקידום הסרטון באלגוריתם יוטיוב. לעומת זאת, הפרסום המטורגט באמצעות גוגל אדס הינו האמצעי היחידי בתשלום (שאינו אורגני) להגיע לקהל יעד רלוונטי ללא שיפור דירוג הסרטון.

במידה ואתם מעוניינים לרכוש צפיות או שירותים אחרים ליוטיוב אני ממליץ לעשות זאת באמצעות YouHoo

רון

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook