Search
Close this search box.

קידום באינסטגרם – המדריך המלא (מעודכן ל – 2024)

זמן קריאה: 5 דקות

היי, אני רון, מתעסק בתחום של שיווק וקידום ברשתות חברתיות כבר למעלה מחמש שנים והחלטתי לכתוב את הסקירה הבאה על מנת לספק מדריך לאלו המחפשים לקדם את התוכן שלהם באינסטגרם ביעילות ועל מנת לעשות קצת סדר במגוון השירותים המוצעים בתחום.

אני חושב שהכי נכון לחלק את אפשרויות הקידום באינסטגרם לארבע אפיקים:
1. קידום אורגני

2. קידום ממומן

3. קידום באמצעות רכישת מעורבות (Engagement)

4. קידום באמצעות בוט

קידום אורגני באינסטגרם

כאשר אנו מדברים על קידום אורגני באינסטגרם אנחנו מתייחסים לכל פעולה מקדמת תוכן שלא מעורב בה תשלום. למעשה מדובר באופטימזציה לתוכן שאנו מעלים, גם מבחינת התוכן עצמו וגם מבחינת המטא דאטה שמשויך לתוכן.

בכל הנוגע לאופטימיזצית התוכן עצמו לא אתיחס במאמר זה משום שהנושא הינו גדול מספיק עבור מאמר משל עצמו ואני בטוח שחברות שמתעסקות בהפקת תוכן ויזאולי יוכלו לספק מידע טוב יותר בנושא ממני.

כן אציין שתוכן עקבי, גם בתדירות וגם במהות התוכן עצמו, הוכח כעובד לאורך זמן ומומלץ באופן גורף.

לאחר שיצרתם את התוכן בין אם מדובר בסרטון או תמונה, אנו נעלה אותו וכעת נוכל לבחור עבורו מיקום (רלוונטי כאשר התוכן שלכם מתיחס באיזשהי צורה למיקום ספציפי), מלל חופשי ותגיות (האשטגים).

מבחינת מיקום אין הרבה מה להרחיב, במידה והתוכן אכן רלוונטי למיקום מסוים, נסו לבחור את המיקום הכי מדויק מתוך המיקומים המוצעים באינסטגרם.

מבחינת מלל חופשי, המחשבה בראש ובראשונה צריכה להיות על הקורא האנושי (האלגוריתם כן מקבל את המלל ושואב ממנו מידע אך לתגיות משקל רב יותר) לכן נסו להתמצע בכתיבה ישירה ועניינית המכוונת לקהילה ופחות בכתיבה שיווקית ומכירתית המכוונת ללקוחות.

קידום באינסטגרם

תגיות (האשטגים)

טעות נפוצה שיוצא לי לראות לעיתים קרובות היא פוסטים מפוצצים בתגיות וכאלה שהינן רחבות מדי מתוך כוונה "לזרוק רשת כמה שיותר גדולה שתתפוס כמה שיותר דגים". זאת טעות. כאשר אנו מוסיפים תגיות לפוסט שלנו עלינו לבחור תגיות כמה שיותר מדויקות וכמה שיותר קרובות לנושא המיחד את הפוסט. הסיבה לכך היא שהרבה יותר קל להיבדל ולבלוט בהאשטג עם תחרות נמוכה לעומת האשטג שכל אדם שני משתמש בו. בנוסף, תחשבו גם על האלגוריתם כעל אדם שמחפש תוכן, ככל שתתנו לו תגית שמיצצגת באופן נאמן יותר את התוכן שלכם כך האמינות שלכם (ושל התוכן) תגדל ותזכו לחשיפה רחבה יותר. דבר נוסף, ישנה חשיבות למיקום התגיות, לכן הקפידו שהתגית הראשונה תהיה הממוקדת ביותר וממנה תרחיבו הלאה לתגיות הנוספות.

קידום ממומן באינסטגרם

כאשר אנו מדברים על קידום ממומן באינסטגרם אנו מתייחסים לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק (אינסטגרם הינה בבעלות פייסבוק או מטא אם תרצו). עבור מרבית האנשים הייתי ממליץ לקחת חברה שתבצע עבורכם את הקמפיינים על מנת שתוכלו להפיק את המירב מתקציב הפרסום שלכם. במידה ואינכם חוששים להתנסות במערכת הפרסום של פייסבוק או שהינכם מעוניינים להיות בשליטה על אספקט זה (וגם לחסוך את התשלום לחברה חיצונית) אוכל להציע קווים מנחים.

המפתח המרכזי בקידום ממומן יעיל הוא טרגוט מקסימאלי. כאשר הטרגוט שלכם אופטימלי הפרסומות שלכם מופיעות בסבירות גבוהה לקהל הפוטנציאלי שלכם ותקציב הפרסום אינו מבוזבז על פרסומות שמוצגות לקהל לא רלוונטי. לא אכנס כאן למדריך טכני על מערכת הפרסום של פייסבוק אך ברמה התיאורטית השאלה המנחה שצריכה להיות בראשכם כאשר אתם מנסים לבצע טרגוט היא "מי הקהל שלי?" או "במידה והייתי לקוח פוטנציאלי, היכן הייתי מצפה להתקל בעסק שלי?" נסו למקד את השאלות כמה שיותר ובהתאם לצמצם את קהל היעד שלכם במערכת הפרסום. כאמור, תפסת מרובה, לא תפסת. עדיף להציג את הפרסומת לקהל מצומצם יותר אך בעל סבירות גבוהה יותר למעורבות עם התוכן שלכם (וגם לחסוך כסף מיותר).

כאשר מדובר בקידום ממומן באינסטגרם אני ממליץ להתמקד בפרסום ברילז וסטוריז ופחות בפורמטים האחרים. הסיבה היא שפורמטים אלה הוכחו כמוצלחים ביותר ולא בכדי לאחר הופעתם באינסטגרם, הם החלו להופיע בחלקם או באופן מלא גם בפייסבוק, יוטיוב, וואטסאפ, וקנטאקטי ועוד.

בני אדם (ואני ביניהם) הם יצורים עצלים והפורמט של ריל או סטורי מאפשר לך פשוט לבהות ולתת לתוכן לחלוף על פניך ללא כל פעולה מצידך או לכל היותר סוויפ אך לא מעבר. זו הסיבה המרכזית להצלחת פורמטים אלו.

אני ממליץ להשתמש בתוכן קיים המאפיין את העמוד ולא ליצור פרסומת במיוחד, מנסיוני אנשים נוטים יותר להתחבר לתוכן אמיתי ומייצג ופחות לפרסומות שיווקיות.

קידום באמצעות רכישת מעורבות (Engagement)

כאן נתייחס לקידום טכני או בפשטות לשירותים כגון: קניית לייקים, קניית עוקבים, קניית צפיות וכו'.

שתי מטרות מרכזיות לרכישת שירותים אלו:

  1. שיפור הנראות ואפקט פסיכולוגי
  2. קידום באלגוריתם אינסטגרם

שיפור הנראות ואפקט פסיכולוגי

מה לעשות, אנחנו בני אדם ובעלי נטיות טבעיות מסוימות שנועדו לחסוך במשאבים המוגבלים שלנו. אחת מנטיות אלה באה לידי ביטוי באפקט העדר, הביטוי עומד בפני עצמו אך בהסבר פשוט מדובר בנטיה ללכת אחרי/עם ההמון כי כנראה שההמון יודע וניתן לסמוך עליו. אפקט זה נחקר והוכח רבות במדעי ההתנהגות והיישום שלו בתחום הרשתות החברתיות בא לידי ביטוי במספרים – מספר הצפיות של סרטון ביוטיוב, מספר הלייקים לפוסט שלך בפייסבוק, כמות ותוכן התגובות לתמונה החדשה שלך באינסטגרם וכו'. כאשר אנחנו רוכשים לייקים/צפיות/עוקבים וכו', אנחנו משפרים את דירוג התוכן לא באופן ישיר אם כי באופן עקיף. כאשר אני נתקל בתוכן עם "מספרים גבוהים" סביר יותר שאתייחס לתוכן ביתר תשומת לב ובהתאם גם סביר יותר שאייצר איזשהי אינטראקציה עם התוכן (לייק, תגובה, שיתוף וכו'). אפילו אני שמודע למניפוליציות שניתן לעשות באספקט זה מוצא עצמי מעניק משקל רב ל"מספרים" של התוכן שאני צורך ברשתות החברתיות.

קידום באלגוריתם אינסטגרם

חלק מן השירותים בתחום זה גם מאפשרים באופן ישיר קידום של התוכן באינסטגרם. האלגוריתם של אינסטגרם לוקח בחשבון מגוון רחב של נתונים על מנת לקבוע את הדירוג של התוכן ובהתאם לכך להציע אותו באופן אורגני למשתמשים שהאלגוריתם מחשב שסביר שיתעניינו בו. כתוצאה מכך, שיפור בחלק מן המדדים יכול לדחוף את הקידום האורגני של התוכן אך קשה לקבוע איזה נתון חשוב יותר מאחר ומה הכמויות הנדרשות, שכן: א. האלגוריתם אינו חשוף לציבור. ב. כל מקרה שונה ומכיל משמעויות שונות לכל פרמטר ופרמטר.

שני יתרונות מרכזיים וייחודיים לאפיק קידום זה:

  1. השירותים בתחום זה הם ללא סיכון לחשבון האינסטגרם. מאחר ולא נדרש לספק את הסיסמא לחשבון האינסטגרם, השירותים הללו לעולם יביאו לסנקציות על החשבון גם במקרה שבו הצפיות/עוקבים/לייקים וכו' הוסרו בעקבות זיהוי של האלגוריתם כי מדובר בקנייה של אחד הפרמטרים.
  2. התנועה והמעורבות עם התוכן נחשבת על ידי האלגוריתם לשיפור דירוג הסרטון בשונה מקידום ממומן. הסיבה לכך היא שכאשר אנו משיגים לייקים באמצעות קידום ממומן (פרסומות), האלגוריתם מודע לכך שהסיבה לעלייה בלייקים/צפיות וכו' היא הפרסום ולכן לא מחשיב את העלייה בפרמטרים הללו לשיפור דירוג הסרטון. כאשר אתם רוכשים עוקבים/צפיות/לייקים או כל שירות אחר, בעיה זו לא קיימת.

קידום באמצעות בוט

כאשר אנו מדברים על קידום באמצעות בוט, אנחנו מתכוונים למערכת אוטומטית שמבצעת פעולות מתוך החשבון שלנו. כלומר, עליכם לספק לחברה אשר מפעילה את הבוט עבורכם, שם משתמש וסיסמא לחשבון האינסטגרם שלכם. הבוט יבצע פעולות כמו עוקב, לייק, תגובה, צפייה בסטורי ועוד, מתוך מחשבה שהאדם יקבל נוטיפקציה וירצה להכנס לחשבון שיצר איתו אינטראקציה. שיטת קידום זו די מקובלת אך היא מערבת סיכון מאחר ואינסטגרם לא מעוניית שחשבונות יבצעו פעילות אוטומטית ומנסה לחסום בוטים כל הזמן. כאשר אינסטגרם חוסמת בוט כל המשתמשים של אותו בוט מקבלים עונש. העונש יכול להיות התראה, יכול להיות השהיה לתקופת זמן מסוימת או חסימת הפרופיל לחלוטין. העונש יהיה בהתאם למספר הפעמים שהחשבון הפר את מדיניות אינסטגרם. היתרון המרכזי בשימוש בבוט הוא שמדובר בשירות אוטומטי שמאפשר לך להשיג באופן מתוחכם עוקבים שרלוונטים לנישה שלך, ניתן לטרגט עמודים ספציפיים, מיקומים, נתונים דמוגרפים אחרים ועוד. החסרון המרכזי כפי שצוין הוא הסיכון לחסימת חשבון האינסטגרם.

לסיכום…

כפי שסיקרנו כאן ניתן להתרשם כי ישנם מספר דרכים לקדם את עצמכם באינסטגרם. ניתן לשלב בין מספר שיטות או להתמקצע באחת ולרוץ עליה. אני סבור כי בכל מקרה יש להשקיע בקידום אורגני באופן קבוע ולדאוג לכך שננצל באופן מקסימאלי את המנגנון של אינסטגרם להציע את התוכן שלנו באופן שאינו ממומן. אפשר להשיג זאת באמצעות אופטימזציה לפוסטים שעולים בעמוד, קנייה של שירותים כפי שצוין או באמצעות שימוש בבוט לאמיצים שבינינו. על כל פנים, התמידו להעלות תוכן באופן עקבי ובעל הגיון תואם לאופי העמוד. הקפידו לייצר אינטראקציה עם העוקבים שלכם, אין בושה בלהגיב לתגובות ואין צורך לשמור על דיסטאנס (נתקלתי במחשבה כזו מצד לקוחות לא פעם). אני מקווה שהצלחתי לתרום לך ולו אפילו במעט סדר בג'ונגל של אינסטגרם:)

רון

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook