Search
Close this search box.

נגישות באתרים – מדריך להנגשת אתרי אינטרנט לפי התקן (מעודכן 2024)

זמן קריאה: 3 דקות

בעידן הדיגיטלי של היום, נגישות אתרים הפכה לגורם חיוני לעסקים וארגונים. נגישות אתרים מתייחסת לקלות שבה משתמשים עם מוגבלויות יכולים לגשת לאתר ולנווט בו. זה כולל אנשים עם מוגבלות ראייה, שמיעתית, מוטורית או קוגניטיבית.

נגישות אתרים מתייחסת לעיצוב ופיתוח של אתרים, אפליקציות ותוכן דיגיטלי אחר כך שיהיו נגישים ושמישים על ידי אנשים עם מוגבלות. היא מבטיחה שאנשים עם מוגבלויות מסוגים שונים, כולל מוגבלות חזותית, שמיעתית, פיזית וקוגניטיבית, יוכלו לגשת לתוכן דיגיטלי ולהשתמש בו ללא מחסומים.

נגישות אתרים כוללת יישום טכניקות עיצוב ופיתוח המקלות על אנשים עם מוגבלות לתפוס, להבין, לנווט וליצור אינטראקציה עם תוכן דיגיטלי. זה עשוי לכלול מתן טקסט חלופי לתמונות, מתן כיתובים לסרטונים, שימוש בניגוד צבע נגיש, מתן ניווט במקלדת ושימוש בשפה ברורה ותמציתית.

הנגשת אתרי אינטרנט

תוכן עניינים

מי חייב להנגיש אתר אינטרנט? הבנת הדרישות המשפטיות

במדינות רבות, כולל ארה"ב וחברי האיחוד האירופי, דרישה חוקית לאתרי אינטרנט להיות נגישים לאנשים עם מוגבלויות. המשמעות היא שכל אדם או ארגון שמפעילים אתר אינטרנט חייבים להנגיש אותו.

בארה"ב, חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) חל על אתרי אינטרנט ודורש שהם יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כולל אלה שהם עיוורים, חירשים או מוגבלים בניידות. באיחוד האירופי, הוראת הנגישות לאינטרנט מחייבת אתרי אינטרנט ויישומים ניידים של המגזר הציבורי להיות נגישים, וגם אתרי המגזר הפרטי צפויים לעמוד בהנחיות הנגישות.

חשוב לציין כי נגישות היא לא רק דרישה משפטית, אלא גם אחריות מוסרית ואתית. הבטחת אתר אינטרנט נגיש לכל המשתמשים, ללא קשר ליכולת, חיונית לקידום ההכללה וגישה שווה למידע ולשירותים.

למה נגישות באתר חשוב לקידום אורגני?

נגישות באתר חשובה ל-SEO מכמה סיבות. קודם כל, הפיכת האתר שלכם לנגיש פירושה שקל יותר לסורקים של מנועי החיפוש לנווט ולהוסיף לאינדקס את תוכן האתר שלכם. זה יכול להביא לדירוג טוב יותר במנועי חיפוש, שכן מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים שקל לסרוק ולהוסיף לאינדקס.

לאתרים נגישים יש לרוב חווית משתמש טובה יותר, מה שיכול לגרום למעורבות מוגברת ושיעורי נטישה נמוכים יותר. מנועי חיפוש לוקחים בחשבון מדדי מעורבות של משתמשים בעת קביעת דירוג מנועי החיפוש, כך שאתר נגיש יכול לשפר בעקיפין את ביצועי ה-SEO שלכם.

כמו כן, נגישות לאתר יכולה להגדיל את טווח ההגעה של האתר שלכם לקהל רחב יותר. על ידי הטמעת תוסף נגישות, אתם מבטיחים שהאתר שלכם יכלול משתמשים עם מוגבלויות, שעשויים להיות להם הרגלי חיפוש והעדפות שונות. זה יכול להוביל לתנועה מוגברת ומעורבות מקהל שלא נוצל בעבר.

חוק הנגישות לאתרים - מה חשוב לדעת

אמנם אין תקנות ספציפיות כיצד להנגיש אתר אינטרנט, אך הנחיות הנגישות לתוכן אינטרנט (WCAG) מספקות קבוצה של סטנדרטים מוכרים בינלאומיים לנגישות. הנחיות אלו מכסות מגוון רחב של היבטי נגישות, כגון מתן חלופות טקסט לתוכן שאינו טקסט, הבטחת ניגודיות צבע מספקת ועיצוב ניווט נגיש למקלדת.

הפיכת האתר שלכם לנגיש - תפקידם של תוספים לנגישות

אחת הדרכים היעילות ביותר להנגיש את האתר שלכם היא להשתמש בתוסף נגישות. תוספים אלה יכולים לעזור לכם ליישם בקלות תכונות נגישות באתר האינטרנט שלכם, כגון טקסט לדיבור, התאמת גודל גופן והתאמת ניגודיות צבע. ישנם תוספי נגישות רבים זמינים עבור אתרי אינטרנט, כולל אלה שתוכננו במיוחד עבור אתרי וורדפרס.

שיפור נגישות אתרי וורדפרס עם תוסף נגישות

וורדפרס היא פלטפורמת אתר פופולרית המשמשת עסקים וארגונים רבים. למרבה המזל, ישנם מספר תוספי נגישות חינמיים לאתרי וורדפרס זמינים כדי לעזור להפוך את האתר שלך לכלול יותר עבור משתמשים עם מוגבלויות. תוספים אלה יכולים לספק תכונות קלות לשימוש למבקרים באתר, כגון ניווט במקלדת ותאימות לקורא מסך. הטמעת תוסף נגישות באתר וורדפרס היא דרך פשוטה ויעילה להבטיח שהאתר שלכם נגיש לכל המשתמשים.

תוסף נגישות enable

תוסף נגישות enable הוא תוסף נגישות חינמי ופשוט מאוד לתפעול. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס למערכת הניהול > תוספים > הוסף חדש, לחפש בשרות החיפוש "נגישות" או "enable", להתקין את התוסף, להפעיל ולהגדיר אותו. שלב ההגדרה הוא פשוט מאוד, פשוט עוקבים אחרי השלבים עד שלבסוף שומרים ומתווסף לכם כפתור נגישות באתר. ניתן גם להוסיף כפתור נגישות באתר ללא תוסף, ע"י הטמעת סקריפט. מחפשים בגוגל "enable", נכנסים לאתר הראשון בתוצאות החיפוש. לוחצים על "הטמעה של תוסף הנגישות חופשי", ממלאים את הפרטים, מקבלים את הסקריפט ומטמיעים אותו באתר.

זקוקים לעזרה בהתקנת התוסף? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.

זקוקים לעזרה בהתקנת התוסף? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook