Search
Close this search box.

גוגל סרץ' קונסול (Google Search Console) – מדריך למתחילים

זמן קריאה: 4 דקות

כבעלי אתרים, אתם בטח יודע כמה חשוב שתהיה לכם נוכחות חזקה ברשת. אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת היא על ידי ביצוע אופטימיזציה לאתר שלכם שיתאים לדרישות מנועי החיפוש.

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי / שירות שגוגל מציעה, שיכול לעזור לכם לנטר ולבצע אופטימיזציה של הביצועי של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

רוצים לדעת מהי מערכת גוגל סרץ' קונסול, איך היא עובדת ואיך תוכלו להשתמש בה כדי לשפר את הקידום של האתר שלכם? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא.

מה זה גוגל סרץ' קונסול?

גוגל סרץ' קונסול הוא כלי המוצע על ידי גוגל ומאפשר לאנשים שמקדמים אתר או שיש בבעלותם אתר, לעקוב אחר נתונים מסוימים באתר דרך מערכת הניהול בצורה נוחה וידידותית למשתמש. גוגל סרץ' קונסול, (בעבר היה ידוע גם בשם Google Webmaster Tools), מספק תובנות חשובות לגבי האופן שבו גוגל סורקת ומוסיפה את האתר שלכם לאינדקס, ואיך הוא מופיע בתוצאות החיפוש.

כיצד להתחיל להשתמש בגוגל סרץ' קונסול

תחילת העבודה עם גוגל סרץ' קונסול היא פשוטה יחסית. כל שעליכם לעשות הוא להירשם לחשבון בחינם ולאמת את הבעלות על האתר שלכם. לאחר שעשיתם זאת, תוכלו להתחיל להשתמש בכלים ובמשאבים השונים הזמינים בגוגל כדי לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם לטובת קידום איכותי יותר במנוע החיפוש.

איך מערכת גוגל סרץ' קונסול עובדת?

גוגל סרץ' קונסול פועלת בכך שהיא שברגע שמחברים את המערכת לאתר אינטרנט, היא שואבת משם את כל המידע הנחוץ אודות האתר שלכם כדי שתוכלו לדעת מה עובד טוב, מה לא עובד ומה צריך לשפר. חלק מהאפשרויות העיקריות של גוגל סרץ' קונסול הן:

ביצועי חיפוש

כלי זה מספק תובנות מפורטות לגבי ביצועי האתר שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל. זה כולל נתונים על קליקים, הופעות, שיעור קליקים ומיקום ממוצע עבור מילות מפתח ושאילתות ספציפיות.

 

כיסוי אינדקס

כלי זה מאפשר לראות כיצד גוגל מוסיף את האתר שלהם לאינדקס, והאם עמודים כלשהם נחסמים או שיש להם שגיאות שמונעות מהם להיות אינדקס.

מפות אתר

בעזרת כלי זה ניתן לשלוח מפות אתר לגוגל, מה שעוזר למנוע החיפוש להבין את המבנה והתוכן של האתר. שליחת מפת אתר היא תהליך פשוט, אם אתם מעוניינים להגיש מפת אתר, עקבו אחרי השלבים הבאים:

לחצו על "Sitemaps" בתפריט הימני' ולאחר מכן על הלחצן "הוסף/בדוק מפת אתר" בפינה השמאלית העליונה של המסך.

בתיבה "הוסף מפת אתר חדשה", הזינו את כתובת האתר של מפת האתר שלכם, לדוגמה אם ה-sitemap שלכם נקרא "sitemap.xml" והוא ממוקם בדאטה ייס של האתר שלכם, תזינו "sitemap.xml" בסוף הכתובת (לדוגמה – www.goviral.co.il/sitemap.xml).

לאחר מכן, לחצו על כפתור "שלח", וגוגל סרץ' קונסול תעבד את מפת האתר שלכם ויראה לכם את הסטטוס של כל אחת מכתובות האתרים הכלולות במפת האתר. אם ישנן שגיאות או אזהרות כלשהן, עליכם לטפל בהן בהקדם האפשרי כדי להבטיח שהאתר שלכם יצורף לאינדקס בצורה תקינה.

לאחר שליחת ה-Sitemap שלכם, גוגל תסרוק ותוסיף באופן אוטומטי את הדפים וכתובות האתרים הרשומים ב-Sitemap. עם זאת, שליחת מפת אתר אינה מבטיחה שהדפים שלגם יתווספו לאינדקס או שהאתר שלגם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש אך זהו הליך מומלץ.

בדיקת כתובות אתרים

כלי זה מאפשר לראות כיצד גוגל סורקת ומוסיפה לאינדקס דפים בודדים באתר האינטרנט שלהם, והאם יש שגיאות או בעיות שיש לטפל בהן.

בעיות אבטחה

גוגל סרץ' קונסול יכול גם להתריע בפני בעל האתר על כל בעיות אבטחה או חששות שעלולים להשפיע על הנראות של מנוע החיפוש של האתר שלהם. כדי לראות את בעיות האבטחה, עקבו אחרי השלבים הבאים:

לחצו על האפשרות "אבטחה ופעולות ידניות" בתפריט, ועברו על דוח "בעיות אבטחה" כדי לראות אם גוגל זיהתה בעיות אבטחה כלשהן באתר שלכם. אם לא זוהו בעיות, הדוח יציג "לא זוהו בעיות".

אם זוהו בעיות אבטחה, לחצו על הבעיה כדי לקבל פרטים נוספים על בעיית האבטחה הספציפית וכיצד לתקן אותה. טפלו בבעיות האבטחה בהקדם האפשרי כדי להבטיח שהאתר שלכם מאובטח וכדי למנוע את סימון האתר שלכם או ענישה על ידי גוגל.

הדוח "בעיות אבטחה" במערכת יכול לזהות מגוון רחב של בעיות אבטחה:

  • תוכן שנפרץ – אם גוגל תזהה שהאתר שלך נפרץ ומכיל תוכן ספאמי או זדוני, היא תסמן זאת כבעיית אבטחה.
  • תוכנה זדונית – אם גוגל מזהה שהאתר שלכם מכיל תוכנה זדונית או קוד זדוני, היא תסמן זאת כבעיית אבטחה.
  • פישינג – אם גוגל מזהה שהאתר שלכם נמצא בשימוש להתחזות או לפעילויות הונאה אחרות, היא תסמן זאת כבעיית אבטחה.
  • תוכן לא מאובטח – אם האתר מכיל תוכן לא מאובטח, כגון תוכן HTTP בדף HTTPS, גוגל עשויה לסמן זאת כבעיית אבטחה.

בנוסף לדוח "בעיות אבטחה", אתם יכולים גם להשתמש בדוח "פעולות ידניות" כדי לראות אם גוגל נקטה פעולות ידניות כלשהן נגד האתר שלכם בשל הפרת הנחיות גוגל למנהלי אתרים. אם האתר שלכם קיבל עונש, הדוח "פעולות ידניות" יספק פרטים על העונש וכיצד לתקן אותו.

למה שימוש בסרץ' קונסול חשוב ל- SEO?

גוגל סרץ' קונסול מציעה מספר פי'צרים חשוב לשיפור ה-SEO:

  • מעקב אחר ביצועי האתר שלכם בחיפוש בגוגל – בגוגל סרץ' קונסול תוכלו לעקוב אחר כמה קליקים, הופעות ושיעור קליקים (שיעור קליקים) האתר שלכם מקבל בתוצאות החיפוש של גוגל. תוכלו גם לראות אילו מילות מפתח ושאילתות מובילות תנועה לאתר, ואילו דפים באתר שלכם מניבים ביצועים טובים.
  • זיהוי ותיקון שגיאות באתר – המערכת מתריעה על כל שגיאות סריקה, בעיות אבטחה או שגיאות אחרות באתר שעשויות להשפיע על ביצועי האתר שלכם בתוצאות החיפוש. על ידי טיפול בבעיות אלו, תוכלו לשפר את חווית המשתמש של האתר שלכם.
  • אופטימיזציה – סרץ' קונסול מספקת תובנות חשובות לגבי האופן שבו גוגל סורקת ומוסיפה את האתר שלכם לאינדקס. אתם יכול לראות אילו דפים מתווספים לאינדקס, אילו דפים אינם נכללים, ואיזה דפים יש בעיות בשימושיות לנייד או גורמי SEO טכניים אחרים.
  • מעקב קישורים – המערכת מאפשר לכם לעקוב אחר הקישורים הנכנסים של האתר ולראות אילו אתרים חיצוניים מקשרים לאתר שלכם. אתם יכולים לראות גם באילו דפים באתר שלכם יש הכי הרבה קישורים ואיזה טקסט עוגן משמש לקישור לאתר שלכם. על ידי מעקב אחר הקישורים הנכנסים שלך, אתה יכול לזהות הזדמנויות לבנות קישורים נכנסים באיכות גבוהה יותר ולשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש.

המערכת של GSC מעולה לקבלת נתונים גם למי שעושה קידום אורגני וגם למי שעושה קידום ממומן.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook