Search
Close this search box.

תגית קנוניקל (Canonical Tag) – מתי ואיך משתמשים

זמן קריאה: 2 דקות

אז מה זה בעצם תגית קנוניקל? – תגית קנונית היא רכיב HTML שעוזרת למקדמי אתרים למנוע בעיות של תוכן משוכפל, על ידי ציון הגרסה ה"קנונית" או ה"מועדפת" של עמוד מסיום. התגית משמשת כאות למנוע החיפוש, שמציינת איזה עמוד יש להוסיף לאינדקס כאשר קיימות גרסאות מרובות.

למה תגית קנוניקל חיונית לאתר שלכם

תארו לעצמכם שאתם מפרסמים את התוכן הכי מעניין שיש, אבל הוא מפוזר על פני כתובות URL שונות בגלל שלא עמדתם בפרמטרים מסוימים. כאן נכנסת לתפקיד תגית קנוניקל –  על ידי הטמעת תגית זו, אתם בעצם אומרים למנועי החיפוש איזו גרסה של כתובת האתר תרצו שתופיע בתוצאות החיפוש.

תגית קנוניקל (Canonical Tag)

ההשפעה של תגית קנוניקל על קידום אתרים

תגית קנוניקל עוזרת לשמר את כוח הדירוג של האתר שלכם על ידי עדכון כל הקישורים לכתובת URL אחת, תוך הימנעות מהדילול שיכול להתרחש כשהרבה עמודים עם תוכן דומה מתחרים זה בזה. זה חשוב במיוחד באתרי איקומרס שבהם מוצרים עשויים להיות נגישים דרך מספר כתובות URL.

איך מטמיעים תגית קנוניקל?

השיטה הראשונה והנוחה יותר היא הטמעת התגית באמצעות התוסף יוסט SEO. ניתן לקחת את כתובת העמוד שאותו תרצו להגדיר כקקנוני, ללכת למסך של העורך הרגיל, לרדת לתחתית העמוד עד לחלק של תוסף היוסט שלכם.

לאחר מכן ללחוץ על "מתקדם", שם תוכלו להגדיר הגדרות מתקדמות נוספות כמו No Index, No Follow, ועוד, ובניהן גם שורה שבה תוכלו להכניס את ה-URL.

שיטה נוספת היא למקם את התגית בהדר (Header) של ה-HTML של העמוד שבו אתם מעוניינים. שימוש לא נכון עלול להוביל לכך שדפים לא יוכנסו כלל לאינדקס, לכן חשוב להשתמש בתגית זו בזהירות. תזכור שקנוניקל היא הצעה או הנחיה, אבל מנועי החיפוש בדרך כלל מכבדים אותה כאשר משתמשים בה נכון.

טעויות נפוצות עם תגיות קנוניקל וכיצד להימנע מהן

אפילו מקצועני ה-SEO המנוסים ביותר יכולים להתבלבל עם תגיות קנוניקל. טעות נפוצה היא להפנות את התגית לדף לא קיים, מה שעלול לבלבל את מנועי החיפוש ולהוביל לבעיות אינדקס. תמיד תוודאו שכתובת האתר המצוינת בתגית היא הגרסה הסופית של התוכן והיא נגישה.

שיטות עבודה מומלצות לתועלת קידום אתרים מרבית

כדי להפיק את מלוא הפוטנציאל של תגית קנוניקל, בצעו את השיטות המומלצות הבאות:

  • השתמש בכתובות URL מוחלטות במקום בכתובות יחסיות.
  • תוודאו שהדף הקנוני הוא הדף שאתם רוצה להיות מדורגים בו.
  • בדקו באופן קבוע את התגיות שלכם כדי לוודא שהן מעודכנות, במיוחד לאחר עיצוב מחדש של אתר או העברת אתר.

העתיד של תגיות קנוניות בקידום אתרים

ככל שמנועי החיפוש הופכים למתוחכמים יותר, תפקידה של תגית קנוניקל ממשיך להתפתח. זהו כלי שמאפשר למומחי קידום אתרים  להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור האתר שלהם וסביר להניח שתישאר מרכיב עיקרי בערכת הכלים לקידום אתרים במשך שנים רבות.

'גל ארבל'
גו ויראל - סוכנות דיגיטל המתמחה בקידום אורגני ושירותי SEO נוספים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו :)

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
Facebook